Work and Passion

Första tjänsten där du får betalt för ditt CV

Idag lanseras Work and Passion, en helt ny tjänst på svenska marknaden där man kan registrera sitt CV anonymt och få betalt varje gång ett rekryterande bolag vill komma i kontakt. För arbetsgivare och rekryteringsbolag innebär det enkel och smidig tillgång till kompetens de annars inte skulle hitta.

– Rekryteringsbranschen har sett ut på liknande sätt i många år, trögrörlig och med processer som både tar tid och kostar pengar. Work and Passion möjliggör en lönsam matchning för såväl kandidater som rekryterande bolag. Att få fram bra och lämpliga kandidater tar ofta lång tid, men med vår tjänst räknar vi med att det tar halva tiden för bara hälften av kostnaden, säger Johan Ahlgren, affärsutvecklare Work and Passion.

Kunder hos Work and Passion är rekryteringsbolag och arbetsgivare som själva vill rekrytera. Tack vare att kandidater får betalt för att finnas tillgängliga på sajten kommer kompetensbanken snabbt öka i storlek. Work and Passion tror dessutom att tjänsten kommer att attrahera eftertraktade personer som inte aktivt söker jobb men som är intresserade om rätt erbjudande kommer.

– Vi ger tillbaka en del av kontrollen till arbetstagarna. Som kandidat tar det väldigt lång tid att såväl söka jobb som att gå på intervjuer. Eftersom arbetsgivaren betalar för varje kontakt hamnar de sökande inte i processer för tjänster som inte är relevanta för dem. Genom att finnas på sajten är kandidater dessutom ständigt aktuella för jobb de vill ha men som kanske inte utannonseras, fortsätter Johan Ahlgren.

På sajten anonymiseras varje CV så att alla får en rättvis chans till bedömning. De som registrerar sig får dessutom möjlighet att lägga in andra parametrar som löneanspråk, datum på när de är tillgängliga samt vad deras ambition och passion är.

Bakom Work and Passion står börsnoterade Maxkompetens (under namnbyte till MoxieTech). Satsningen på HR-tech genom Work and Passion är deras största hittills.

Läs mer på www.workandpassion.se

Johan Ahlgren, affärsutvecklare Work and Passion, 070-741 94 90
Aida Berbic, talent agent Work and Passion, 070-546 12 22

Exempel på anonymt CV
Johan Ahlgren

Work and Passion
Hantverkargatan 27

Work and Passion ser till att arbetsgivare och rekryteringsbolag kapar tid och sparar pengar i sitt sökande efter kandidater. Med Work and Passion får arbetssökande som registrerat sitt CV betalt varje gång ett rekryterande bolag vill komma i kontakt. Företaget grundades 2015 och betalningsfunktionen lanserades 2018. Work and Passion är en del av koncernen MoxieTech Group AB vars huvudsakliga verksamhet är kompetensförsörjning och HR-tech.