Försvarsminister Peter Hultqvist talar i Örebro och Karlskoga på första maj

På första maj, arbetarrörelsens internationella högtidsdag, samlas socialdemokrater och LO-medlemmar över hela landet. 2022 sker det under parollerna ”Sverige kan bättre” och ”Alla Folks frihet”. Som nationell företrädare talar försvarsminister Peter Hultqvist i Örebro och Karlskoga.

– Arbetarrörelsen samlas i hela landet på första maj, en dag då vi visar att vi är starka tillsammans. Och att vi med gemensamma krafter ska vända på varje sten för att bryta segregationen och knäcka gängen. Att vi ska ta tillbaka kontrollen över välfärden och använda klimatomställningen för fler jobb och en hållbar framtid. Vi samlas också för att visa vår solidaritet med människorna i Ukrainas kamp för sin frihet och demokrati, säger Tobias Baudin, Socialdemokraternas partisekreterare.

I Örebro och Karlskoga talar försvarsminister Peter Hultqvist.

Tid och plats Karlskoga:

11.00 Samling vid Folkets hus

11.30 Avmarsch

12.00-13.00 Tal i Katrinedalsparken

Tid och plats Örebro:

14.30 Avmarsch från Slottsparken

15.15 Tal på Stortorget

Socialdemokrater samlas i hela landet under första maj. Partiordförande och statsminister Magdalena Andersson talar i Stockholm. LO:s ordförande Susanna Gideonsson talar i Göteborg och Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin talar i Malmö. På socialdemokraternas hemsida finns mer information om var nationella företrädare talar runt om i landet.

Lokal presskontakt: Martin Ejnrydh, försteombudsman Socialdemokraterna i Örebro Län, martin.ejnrydh@socialdemokraterna.se, 070-221 53 78

Presskontakt Socialdemokraterna nationellt: press@socialdemokraterna.se, 08 - 700 26 83

Vi vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.