Fortsatt hårda vindar fördröjer återställningsarbetet

Det fortsatt blåsiga vädret i kombination med ett stort antal välta och lösa träd gör att arbetet med att ge alla E.ON’s kunder strömmen tillbaka drar ut på tiden.

Efter en veckas intensivt arbete med att reparera stormskadade ledningar efter stormarna Gorm och Helga återstår ännu cirka ett par dygns arbete i de värst drabbade områdena.

- Fortsatt blåsigt gör att lagningsarbetet ute i fält går långsammare än vi beräknat. Vi har inte kunnat använda helikoptrar i den utsträckning vi önskat och säkerheten för vår personal ute i fält är prioriterat, säger Efwa Nilsson, presstalesperson på E.ON Sverige.

Under dagen kommer E.ON att ha fyra helikoptrar i luften och cirka 250 montörer och röjare i fält och för att besiktiga och reparera skadorna efter stormarna Gorm och Helga.

- Vi fokuserar på att de fastboende som fortfarande inte återfått strömmen efter stormen Gorm ska få det så fort som möjligt. Vi lider verkligen med de kunder som fortfarande är strömlösa säger Efwa Nilsson.

På E.ON’s avbrottssida finns regelbundet uppdaterade prognoser för när våra kunder får tillbaka sin ström.

Allmän information

E.ON varnar allmänheten för att gå nära nedfallen elledning som fortfarande kan vara strömförande. Det är förenat med livsfara.

Vi ber våra kunder att under kontorstid kontakta vår kundtjänst på 020 – 22 24 24. Vår felanmälan nås dygnet runt på 020 – 88 00 22.

För mer information ring E.ONs presstjänst, 040-25 55 40.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013. 2014 gjorde vi fortsatta investeringar som kopplar till vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.