Fotboll för alla tjejer - BK Tinnisdagen

Lördagen den 20 maj klockan 10.00 – 13.00, Skarpans IP vid Bäckskolan i Berga.

Lördagen den 20 maj bjuder dam- och flickfotbollsföreningen BK Tinnis tillsammans med Lejonfastigheter in till en fotbollsdag för tjejer mellan 6-15 år som vill prova på att spela fotboll – eller som redan spelar och vill utveckla sitt spel. Vi börjar dagen med en ”öppen match” för alla tjejer som vill, därefter erbjuds lekfulla fotbollsövningar ledda av klubbens seniorspelare, fika och en härlig inramning.

Fotboll - ett verktyg för integration
Dam- och flickfotbollsföreningen BK Tinnis sätter tillsammans med Lejonfastigheter fokus på tjejerna i Berga. Genom en gemensam satsning vill vi erbjuda fler tjejer i Berga med omnejd möjligheten att träna och spela fotboll.
   BK Tinnis arbetar för en ökad mångfald och integration genom föreningens öppna verksamhet där tjejer inom vårt upptagningsområde erbjuds möjligheten att testa på att spela fotboll utan krav på medlemskap i föreningen. Fotboll är så mycket mer än bara det som sker på planen. Fotbollen ger en gemenskap och möjlighet att få utveckla sina förmågor så som samarbete och självkänsla.
   BK Tinnis och Lejonfastigheter vill få flera tjejer intresserade av att spela fotboll och därmed ge dem möjlighet att utvecklas såväl på som utanför plan. Genom BK Tinnisdagen knyter vi samman hela föreningen från barn- och ungdomslagen och vår öppna verksamheten till seniorverksamheten – fotboll för alla!

Samhällsansvar
Lejonfastigheter är glada över att få arrangera BK Tinnisdagen tillsammans med BK Tinnis – i hopp om att fler tjejer börjar spela fotboll. Att få fler barn och ungdomar i rörelse, att få dem att må bättre och hitta glädjen och gemenskapen i motion, idrott och föreningsliv, ser vi som ett sätt att ta samhällsansvar.

"Hos oss står alltid tjejerna i fokus"
BK Tinnis har varit med och utvecklat dam- och flickfotbollen i Linköping och i Östergötland. Idag har föreningen fem ungdomslag för flickor födda mellan 2004 och 2011 och två seniorlag, ett förstalag som spelar i division två och andralag som spelar i division tre samt en öppen verksamhet som är till för alla tjejer som vill spela fotboll inom vårt upptagningsområde. Föreningen kan därför erbjuda både en spetts och bredd och framför allt mycket glädje. Hos oss står alltid tjejerna i fokus.

Ella Karlsson, Ordförande BK Tinnis
E-post: info@bktinnis.se