Frans i Bingolotto

Som 16-åring vann han Melodifestivalen med låten ”If I Were Sorry” och i kvällens Bingolotto tar albumaktuella Frans plats på scenen i BingoLotto!

Frans skriver själv så här om sin senaste release.

Under en fyraårsperiod har jag spenderat otaliga timmar i studion, utvecklat mitt låtskrivande och provat olika musikstilar för att äntligen stolt få presentera mitt debutalbum ”Present” som släpps fredagen den 24 juli.

Att som 16-åring få vara med om den otroliga framgång min låt ”If I Were Sorry” hade var fantastiskt. Idag är jag 21 år och har utforskat ett större spektrum av sound och uttrycksformer som jag själv känner mig hemma i. Jag strävar hela tiden efter att bli bättre på det jag gör, vilket har tagit tid.

Jag vill ge en större bild av mig själv som artist och låtskrivare.

Jag är väldigt glad och tacksam över att få släppa detta album.

"Present" är en gåva till mig själv men även till alla som vill lyssna på min nya musik. 😊

/FRANS

Söndagen den 25 oktober 2020, kl. 18.00, välkomnar vi Frans till BingoLotto!