Business Wire

Franska äldreboenden väljer återigen Ascom för att förbättra säkerheten och bekvämligheten för sina boende

Dela

L’Association du Sacré Cœur - en organisation som arbetar med äldreomsorg och som driver två vårdinrättningar, ett drop-in-center och tillhandahåller andra tjänster i Niort och Cherveux i västra Frankrike, har återigen valt Ascoms trådlösa kommunikationslösningar för att modernisera sin verksamhet.

"Det känns naturligtvis fantastiskt roligt att kunna hjälpa en organisation som L'Association du Sacré Cœur så att de kan ge en ännu bättre vård", säger Philippe Billet, vd för Ascom France. "Ordern visar också hur Ascom samarbetar med vårdgivare för att förbättra vårdkvaliteten, säkerställa de boendes säkerhet och se till att medarbetarna är nöjda."

L'Association du Sacré Cœur beställde sin första Ascom-lösning 1992 när man installerade Ascoms patientkallelsesystem. Organisationen valde återigen Ascom när man 1995 beslutade sig för att installera en DECT-lösning (Digital Enhanced Cordless Telecommunications). Den senaste ordern är en del av ett större utbyggnads- och renoveringsprojekt som inleddes 2010, där man bland annat uppgraderade medarbetarnas mobila handenheter och installerade en säkerhetslösning för övervakning av dementa patienter.

"Denna lösning innehåller 30 trådlösa larmsändare (Ascom teleCARE IP) med strategiskt utplacerade trådlösa positionsdetektorer. Larmsändarna är till de boende, som riskerar att gå vilse eller komma bort, och kan bäras antingen på handleden eller som hängsmycke runt halsen. Systemet sänder exakt lokaliseringsinformation till vårdgivarnas handenheter, så att personalen kan reagera snabbt om någon rör sig utanför vissa förutbestämda gränser inom de två vårdinrättningar, som tillsammans utgör 11 000 kvadratmeter", säger Philippe Billet.

Ordern omfattar även uppdateringar av Ascom middleware-plattform som sammankopplar olika trådlösa komponenterna till en helhetslösning. Via middleware-plattformen har L'Association du Sacré Cœur också åtkomst till loggning av händelser, hanteringsverktyg för de mobila enheterna och statistik över svarstider.

"Ascoms kommunikationslösningar har varit till stor nytta för våra boende. Utrullningen av DECT-systemet gjorde t.ex. det möjligt för de boende att kommunicera direkt med personalen. Vi har också sett väsentligt kortare svarstider hos våra vårdteam. Med implementering av säkerhetslösning för dementa förbättrar vi definitivt säkerheten och livskvaliteten för de boende genom att ge dem friheten att röra sig på ett säkert sätt och umgås med andra som bor på boendet."

Ascom och L'Association du Sacré Cœur samarbetar för närvarande med att utveckla en lösning som kombinerar WiFi- och GSM.

"En sådan lösning skulle innebära stora fördelar. Personalen skulle till exempel kunna få kliniska data och larm som gör det möjligt för vissa personer att klara sig med hemtjänst under en längre tid. Allt som gör det möjligt för en person att bo kvar i sitt eget hem och bo säkert, bekvämt och med värdighet är positiva nyheter. Den nya lösningen spelar en viktig roll i detta”, säger Philippe Billet.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions, grundat 1955. ingår i Ascom AG, och är leverantör av verksamhetskritisk IKT för vårdgivare världen över. Idag är mer än 100 000 av våra system installerade på sjukhus, äldreboenden och servicebostäder och andra affärsområden där verksamhetskritisk kommunikation är av avgörande betydelse. Vårt övergripande mål är att göra skillnad inom vården.

Contact information

Ascom France
Celine Costantini, Communications Manager
Telefon: + 33 1476 96 492
E-post: celine.costantini@ascom.fr

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum