Fredagsmyset har blivit lördagsmys under Melodifestivalen

Svenskarna älskar sitt fredagsmys och nästan två tredjedelar av oss passar på att mysa lite extra med familjen på fredagskvällen. Men under Melodifestivalen har myset förlängts även till lördagen och vi lördagsmyser för fullt framför tv:n.

Enligt en färsk undersökning från Novus tittar 62 procent av oss svenskar på något eller några av Melodifestivalsprogrammen. Melodifestivalen samlar vänner och familj i tv-soffan där det jublas eller förfasas över de olika låtbidragen. Då vill vi gärna ha något att tugga på och snacks är ett självklart val för många.

- Den här undersökningen stärker det vi trodde, snacks och Melodifestivalen passar ihop.  Melodifestivalen är ett program som samlar hela familjen att umgås och underhållas, säger Charlotte Siljebrand Nisses, Marknadschef för OLW.

Undersökningen har genomförts av Novus på uppdrag av OLW. Syftet med undersökningen var att ta reda på allmänhetens vanor och inställning till fredagsmys och Melodifestivalen. Undersökningen är genomförd via webbintervjuer och det visade sig att nästan 40 procent tar tillfället i akt att fördubbla sitt mys med en extra dag, lördag, under Sveriges största musiktävling.