Fredrik Henriksson blir ny kommunikationschef på Ving och Thomas Cook Northern Europe

Thomas Cook Northern Europe, med researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies och Tjäreborg har anställt Fredrik Henriksson som ny kommunikationschef för den nordiska verksamheten. Fredrik kommer även ingå i koncernledningen.

Fredrik ska leda kommunikationsarbetet i Norden och kommer närmast från en tjänst som presschef hos SAS och har tidigare bakgrund som bland annat kommunikationschef och som PR-konsult. Han tillträder sin tjänst den 30 april.

- Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter och fortsätta utvecklingen av Thomas Cook och Vings kommunikationsarbete i en bransch som ligger mig varmt om hjärtat. Jag går från ett starkt varumärke i en snabbt föränderlig bransch till ett annat, och ser ödmjukt fram emot att bli en del av företagets fortsatta resa, säger Fredrik Henriksson.

- Efter en gedigen och omfattande rekryteringsprocess med många starka kandidater, är jag glad att Fredrik Henriksson tackat ja till rollen som ny kommunikationschef. Med Fredriks personlighet och erfarenhet, både i och utanför resebranschen, kommer vi att få en mycket kompetent medarbetare väl lämpad för den spännande och dynamiska utveckling vi befinner oss i, säger Magnus Wikner, koncernchef för Thomas Cook Northern Europe.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Henriksson, telefon 070-997 40 65
Magnus Wikner, telefon 08-555 130 00

Om Thomas Cook Northern Europe
Thomas Cook Northern Europe säljer resor från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia samt hotellbolaget Hotels & Resorts där bla de egna hotellkedjorna Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club och Sunprime Hotels ingår. Gruppen säljer runt 1 500 000 resor årligen i de nordiska länderna.Thomas Cook Northern Europe ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Ving stärker ställningen i Grekland i sommar20.6.2018 10:15Pressmeddelande

Vings närvaro i Grekland sträcker sig tillbaka ändå till 1960-talet och i programmet kan man hitta 15 öar, 76 olika resmål och ett brett hotellutbud. Till sommaren befäster Ving tillsammans med moderbolaget Thomas Cook Group sin ställning ytterligare på den grekiska marknaden genom att lansera flera nya koncepthotell, däribland nyheten Cook’s Club och det första familjevänliga Casa Cook-hotellet, båda på Kreta.