Fredrik Henriksson blir ny kommunikationschef på Ving och Thomas Cook Northern Europe

Thomas Cook Northern Europe, med researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies och Tjäreborg har anställt Fredrik Henriksson som ny kommunikationschef för den nordiska verksamheten. Fredrik kommer även ingå i koncernledningen.

Fredrik ska leda kommunikationsarbetet i Norden och kommer närmast från en tjänst som presschef hos SAS och har tidigare bakgrund som bland annat kommunikationschef och som PR-konsult. Han tillträder sin tjänst den 30 april.

- Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter och fortsätta utvecklingen av Thomas Cook och Vings kommunikationsarbete i en bransch som ligger mig varmt om hjärtat. Jag går från ett starkt varumärke i en snabbt föränderlig bransch till ett annat, och ser ödmjukt fram emot att bli en del av företagets fortsatta resa, säger Fredrik Henriksson.

- Efter en gedigen och omfattande rekryteringsprocess med många starka kandidater, är jag glad att Fredrik Henriksson tackat ja till rollen som ny kommunikationschef. Med Fredriks personlighet och erfarenhet, både i och utanför resebranschen, kommer vi att få en mycket kompetent medarbetare väl lämpad för den spännande och dynamiska utveckling vi befinner oss i, säger Magnus Wikner, koncernchef för Thomas Cook Northern Europe.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Henriksson, telefon 070-997 40 65
Magnus Wikner, telefon 08-555 130 00

Om Thomas Cook Northern Europe
Thomas Cook Northern Europe säljer resor från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia samt hotellbolaget Hotels & Resorts där bla de egna hotellkedjorna Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club och Sunprime Hotels ingår. Gruppen säljer runt 1 500 000 resor årligen i de nordiska länderna.Thomas Cook Northern Europe ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.