Free Trade Europa AB

FREE TRADE EUROPA LANSERAR SIN EU-MANIFEST “OUR EUROPE. OUR FUTURE”

Stockholm, Sverige (18 September 2019) - Free Trade Europa lanserade idag sitt Europeiska unionens (EU) manifest “Our Future. Our Europe ”. Detta beskriver visionen för de fem prioriterade områdena som EU-institutionerna behöver fokusera på under lagstiftningsperioden 2019–24. Dessa täcker Fri handel; Miljöförvaltning; Demokrati och öppenhet; En fungerande inre marknad; och Teknik och innovation.

Den svenska regeringen, näringslivet, NGOs, beslutsfattare och medborgare har alla en nyckelroll för att fastställa agendan och utforma den framtida Europeiska unionen. Genom att arbeta med likasinnade partners - och vara mer framträdande på den europeiska scenen - kan Sverige göra detta till verklighet.

Glen Hodgson, grundare och VD för Free Trade Europa, sa att ”sju decennier av fred, välstånd och framsteg i Europa representerar en beundransvärd utgångspunkt, men vi behöver en EU som tar upp dagens frågor - och skapar morgondagens möjligheter.” Med tanke på att de sociala, ekonomiska och politiska utmaningarna som EU står inför kommer att öka under de kommande fem åren kan Sverige inte stå vid sidan. Sverige måste engagera och driva dessa frågor på lokal, nationell och europeisk nivå.

Länk till EU-Manifest: https://freetradeeuropa.eu/eu-manifesto

Free Trade Europa AB

Free Trade Europa är en oberoende tankesmedjan som fokuserar på att
upprätthålla fri handel, liberalisering och rättstatens principer samtidigt
som miljöskyddet, det personliga valet och öppenheten ökar.

Vårt fokus ligger på Norden, Baltikum och Nederländerna som ett block, i
syfte att utforma politiken i Europa såväl som på den globala scenen.

Som en “do tank” hjälper vi företag, organisationer och regeringar med
deras EU-strategi, kommunikation och policyutveckling.

Följ Free Trade Europa AB