Frida Boisen med och leder Sveriges största digitala inspirationsevent under coronakrisen

Mitt under Corona-krisen, när vårt land har stannat och vi inte längre får mötas, presenteras nu TerrificTuesdays, Sveriges största digitala inspirationsevent, direktsänt från Globen.
Programledaren, digitala experten och författaren Frida Boisen leder eventet tillsammans med förändringsledaren Kristina Hagström-Ilievska, som båda också är initiativtagare till TerrificTuesdays tillsammans med techbolaget Pulsen Integration.
– Det är nu vi alla behöver varandra som mest! Därför samlade vi ihop Sveriges bästa talare och artister, för att med mod, nya insikter och inspiration ge vårt land kraft att ta sig igenom den här krisen, säger Frida Boisen.
Eventet är gratis för alla att följa från mobil, dator eller surfplatta, men alla som har möjlighet att stötta projektet kan göra det. Allt överskott från projektet går till WHO:s fond COVID-19 Solidarity Response Fund.
Premiären sänds från Ericsson Globe Arena kl 14 på tisdag med talaren Christina Stielli, som två år i rad har utsetts till årets talare, med nyskrivna föreläsningen ”Hur hittar jag glädjen nu då?”, Lisa Gunnarsson, VD LinkedIn Norden, som bjuder på tips och insikter om hur du kan passa på att lära dig nytt digitalt och hur du kan vidga ditt nätverk och hitta nya vägar till jobb, och John Torgersson, VD på Pulsen Integration, som samtalar om hur techbolag och ledare kan hjälpa att driva utvecklingen framåt i en ny utsatt situation.
Och så uppträder artisten John Lundvik på Globens scen.
– Det här är ett helt fantastiskt projekt som kommit till på rekordtid. I krisfart helt enkelt! Projektet växte snabbt med talare och partners som vill ställa upp för hela Sverige i denna stund, säger Kristina Hagström-Ilievska.
John Torgersson, vd på Pulsen Integration, kommenterar:
– Verkligheten har kastat oss in i en ofrivillig intensivkurs i digital samvaro. Vi vill försöka göra något riktigt bra av det och använda vår erfarenhet kring digitalisering, och Stockholm Lives arenor att sända från, för att ge fantastiska talare möjlighet att sprida lite inspiration, kunskap och mod under coronakrisen.
De första tre tisdagarna, med start 7 april, sänds TerrificTuesdays från Ericsson Globe, för att sedan turnera konceptet vidare till Tele2 arena och Nationalarenan Friends arena.
Talare som medverkar är: Christina Stielli, Christer Olsson, Annika R Malmberg, Svante Randlert, Karin Zingmark, Ari Riabacke, Pontus Ströbaeck, Magnus Torgerby m.fl.
TerrificTuesdays är ett samarbete mellan talarna, initiativtagarna och programledarna Frida Boisen och Kristina Hagström-Ilievska, Pulsen och Stockholm Live.

Information om TerrificTuesday, talare och hela programmet finns på https://pulsen.se/terrifictuesdays.

Presskontakt:
Frida Boisen: 070-300 27 40 frida@fridaboisen.se