Frida Öhrn i Bingolotto

På söndag gästas Bingolotto av Frida Öhrn där hon kommer framföra sin egen tolkning av Roxette’s klassiker – ”Fading Like A Flower”.

”Marie har varit en stor inspiration för mig sedan barnsben. Min version av ”Fading Like A Flower” känns mer poppig, somrig och ljus. Det är en version jag vill åka bil till, veva ner rutan och höja volymen. Samtidigt är Per Gessles text hjärtskärande sorglig och jag tycker om den kontrasten.”

”Fading Like A Flower” är producerad av Alex Shield, som jobbar med artister som Molly Sandén, Miriam Bryant, Linnea Henriksson och Måns Zelmerlöw.

”I vintras träffade jag producenten och låtskrivaren Alex Shield för första gången. Vi kommer från ganska olika musikaliska bakgrunder där Alex känns superpoppig medans jag själv är ett mischmasch av väldigt många olika stilar. Mitt i allt det här klickade vi och hittade en fin musikalisk väg. Det är tufft för många just nu i dessa Covid-19 tider. Samtidigt upplever jag att det skapas nya kreativa vägar och samarbeten som kanske annars inte hade blivit av.”

I våras tävlade Frida Öhrn i Melodifestivalen med låten ”We Are One” som gick direkt till Andra Chansen.

Tillsammans med bandet Oh Laura fick Frida en världshit med låten ”Release Me” som hördes i en SAAB-reklam 2007.

Bingolotto i TV4 söndag 13 sept kl 18.00

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.