Frölunda samlade in mest pengar - igen

Med 374 551 insamlade kronor lyckades Göteborgsklubben Frölunda för andra året i rad samla in mest pengar till Movember Foundation och vinner återigen SHL Movember Challenge.

I går kommunicerades slutresultatet i SHL Movember Challenge där SHL, de 14 klubbarna och SHL:s domare totalt samlade in 1 120 333 kronor till Movember Foundation. 374 705 kronor av den totala summan samlade alltså Frölunda in och var för andra året i följd den klubb som lyckades samla in mest pengar. Göteborgsklubbens summa stod för drygt 33 procent, alltså en tredjedel av det totala insamlade beloppet till förmån för forskning kring mäns hälsa.

– Vi är enormt stolta över att ta hem SHL Movember Challenge för andra året i rad. Det betyder mycket för oss att vi faktiskt kan göra skillnad tillsammans – lag, ledare, personal, fans, partners, vänner och familjer, säger Lisa Wadell, marknadsansvarig i Frölunda.

Frölunda har ett långt engagemang i Movember vilket nu hela SHL ställt sig bakom och resultatet är miljontals insamlade kronor.

- Vi är glada över att få möjligheten att hjälpa fler män till längre och friskare liv.  Det gläder oss att det är något som spritt sig i vår omgivning. Movember har blivit en naturlig del av hockeysäsongen för våra fans. Det är få förunnat att ha en sådan kraft omkring sig och kunna sluta upp tillsammans kring en god sak, avslutar hon.

Malmö samlade in näst mest, 105 918 kronor, tätt följt av Skellefteå och Djurgården som samlade ihop 90 337 respektive 83 076 kronor. SHL:s domare hamnade på nionde plats i insamlingen med sina 46 119 kronor. Se hela listan här.

Foto: Tommy Holl

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60