Frölunda Torg

Frölunda Torg vann guld för Nordens bästa marknadsföringskampanj

Dela

Frölunda Torg fortsätter att vinna priser – igår vann köpcentrumet i Göteborg guld i kategorin Nordens bästa marknadsföringskampanj på NCSC Awards stora gala för sin kampanj med Alonnika som bodde två veckor inne i köpcentrumet. – Vi kommer att fortsätta att våga tänka annorlunda för att utveckla kundens upplevelse, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Fotograf: Hans Andersson Fr vänster: Anders Kåpe,  DearFriends, Tobias Heurlin, Frölunda Torg, Johanne Gabrielson, Frölunda Torg
Fotograf: Hans Andersson Fr vänster: Anders Kåpe, DearFriends, Tobias Heurlin, Frölunda Torg, Johanne Gabrielson, Frölunda Torg

NCSC, Nordic Council of Shopping Centers delar årligen ut NCSC Awards till köpcentrum som gjort extraordinära insatser inom olika kategorier. I årets upplaga som hölls på Münchenbryggeriet i Stockholm belönades Frölunda Torg för sin uppmärksammade marknadsföringskampanj som genomfördes julen 2018 då en kvinna vid namn Alonnika fick flytta in i ett eget hus mitt i köpcentrumet och bo där i två veckor. Alonnika rapporterade om alla sina upplevelser i sociala medier.

– På Frölunda Torg finns 200 butiker, 25 restauranger och massa service. Vi ville visa upp utbudet på ett annorlunda sätt, så föddes idén till kampanjen, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

NCSC Awards börjar med nationella tävlingar i varje nordiskt land, där vinnarna sedan tävlar mot varandra i NCSC Nordic Awards-finalen. Redan i höstas vann Frölunda Torg guld med kampanjen och fick således tävla mot sina nordiska konkurrenter. Vinnarna i de nordiska länderna ställdes igår mot varandra i NCSC Nordic Awards 2019 – och även här blev det alltså guld för Frölunda Torg och utnämning till ”Best Nordic Markering Campaign 2019”.

– Jag är ödmjukt tacksam och stolt över att få jobba med världens bästa team och byrå, Dear Friends i Göteborg. Den här kampanjen involverade både hyresgäster och kunder på ett helt nytt sätt. Vi lärde oss otroligt mycket, och priset blir en sporre att fortsätta att våga tänka annorlunda och arbeta för att utveckla upplevelsen av Frölunda Torg, säger Johanne Gabrielson.

Kampanjen får i och med den nordiska vinsten ”Nordic Star” av MK Illumination och går vidare till tävlingen ICSC European Awards 2020 som hålls i London i september.

Juryns motivering till guldkampanjen:

En väl genomförd kampanj som på ett innovativt och smart sätt involverar såväl besökarna och centret som hyresgästerna och ger en känsla av att här finns allt man behöver för en fungerande tillvaro – här skulle man kunna bo. Kampanjen drivs framåt genom en fantastisk huvudperson som sprider en varm och trevlig hemma-hos-känsla och som väcker nyfikenhet och lust att följa kampanjen framåt. En unik och intelligent kampanjuppbyggnad där sociala medier och upplevelse på plats löper parallellt sida vid sida. En tydlig idé och klara målsättningar som överträffade alla förväntningar och uppsatta mål. En kampanj med händelserna i centrum.”

Bilder

Fotograf: Hans Andersson Fr vänster: Anders Kåpe,  DearFriends, Tobias Heurlin, Frölunda Torg, Johanne Gabrielson, Frölunda Torg
Fotograf: Hans Andersson Fr vänster: Anders Kåpe, DearFriends, Tobias Heurlin, Frölunda Torg, Johanne Gabrielson, Frölunda Torg
Ladda ned bild

Om

Frölunda Torg
Frölunda Torg

421 42 Västra Frölunda

http://frolundatorg.se/

Frölunda Torg är ett av Göteborgs största och samtidigt mysigaste köpcentrum beläget i närheten av havet och stadens södra skärgård. Här finns ca 200 butiker, ett brett utbud av välkända varumärkesaffärer, marknadsledande kedjor och små specialbutiker under ett tak. Bilparkering är fri i tre timmar och spårvagn och buss stannar precis utanför entrén.

Välkommen!

Följ Frölunda Torg

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Frölunda Torg

Unik energianläggning på Frölunda Torg invigd: producerar nio andelar energi för varje andel köpt elenergi16.10.2019 08:30:00 CESTPressmeddelande

Frölunda Torgs gröna jätteinvestering i förnybar energi, Geo Sol, invigdes nyligen i närvaro av politiker från miljö- och klimatnämnden i Göteborgs stad. – Vi producerar nästan nio andelar energi för varje andel köpt elenergi. Vi har hittills producerat över 1100 MWh energi i form av värme, kyla, tappvarmvatten och elektricitet från solcellerna, säger Henrik Pihlblad, teknisk chef Skandia Fastigheter.

Prestigeladdade nomineringar för Frölunda Torg25.9.2019 16:05:10 CESTPressmeddelande

Frölunda Torg är nominerade i två prestigefulla kategorier i NCSC Sweden Awards, Best Marketing Campaign för en av köpcentrumets besökare framröstad pop-up-butik och Best Innovation för det unika klimatprojektet GeoSol. – Det är ett kvitto på att vi gör ett bra arbete på områden som är oerhört viktiga för oss – kundens upplevelse och hållbarhetsarbete, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Frölunda Torg först i världen: Butik helt skapad av besökarna19.3.2019 11:56:10 CETPressmeddelande

En helt ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när Frölunda Torg som första köpcentrum i världen låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept. Öppning av den nya butiken sker 26 april. – Vi vill bjuda på upplevelser som man bara kan få här, då får man ta lite risker även om det känns lite läskigt, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum