FSO Fria förskolor ny samarbetspartner till Hogia

Hogia har tecknat samarbetsavtal med FSO Fria förskolor som är en nationell branschorganisation för idéburna fristående förskolor. Genom samarbetet med Hogia erbjuds de förskolor som är anslutna till branschorganisationen hjälp med lokalt installerade eller webbaserade systemstöd för bland annat tidrapportering, löner, bokföring och fakturering, vilka automatiserar många administrativa moment.

En femtedel av alla barn i Sverige går i en av de 2 700 fristående förskolor som finns över hela landet. Skolor som drivs som kooperativ, av en förening, stiftelse eller ett aktiebolag. Branschorganisationen FSO Fria förskolor arbetar för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman och är partipolitiskt och religiöst obunden. Branschorganisationen har närmare 400 förskolor som medlemmar.

– Från FSO:s sida är vi glada över det avtal som nu har tecknats med Hogia. Vi ser avtalet som ytterligare en möjlighet att stödja våra medlemmar så att de på ett effektivt sätt kan fortsätta att bedriva en god verksamhet för barnen, berättar Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor.

– Inom Hogia har vi en branschuppdelning som ger oss bättre förutsättningar till att förstå våra kunders vardag, det gäller för såväl nystartade som väletablerade förskolor och skolor. Våra kunder får också tillgång till en branschkunnig support, berättar Jessica Andersson, försäljningsansvarig på Hogia.

Ett webbaserat system för ekonomi och lön innebär att arbetsuppgifter kan fördelas internt och hanteras av flera användare samtidigt. Användarna har åtkomst oberoende var de befinner sig. Med rätt systemstöd säkerställer samtidigt FSO Fria förskolors medlemmar att barnens och de anställdas personuppgifter lagras och hanteras på ett korrekt sätt enligt kraven i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR.

Hogia kommer att delta vid FSO-dagen 2018 den 27 april i Göteborg.

Kontaktpersoner:

Jessica Andersson, försäljningsansvarig Hogia Mid Office
Tel: +46 (0) 303-72 56 71
E-post: jessica.andersson@hogia.se

Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor
Tel: +46 (0) 31 309 90 11
E-post: mt@fso.se

Om FSO Fria Förskolor

FSO Fria förskolor är nationell branschorganisation för fristående idéburna förskolor i Sverige. FSO är partipolitiskt och religiöst obundet, och är en medlemsägd, medlemsstyrd och medlemsfinansierad organisation där medlemmarna har definierat organisationens uppdrag – ”att utifrån ett barnperspektiv arbeta för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman för förskolan.” Läs mer på www.fso.se

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia banar väg för nästa generations kollektivtrafik17.10.2018 09:00Pressmeddelande

Nu lanserar Hogia en ny molnprodukt som ska ge trafikföretagen en mer proaktiv störningshantering. Med all trafikinformation samlad på ett ställe blir det enklare att få en snabb överblick av situationen i kollektivtrafiken. Genom att man kan registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken får trafikföretagen bättre förutsättningar att agera innan störningen påverkar resenären. Målet är att ge resenären en smidigare resa så att fler väljer kollektivtrafiken istället för den egna bilen.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.