FSO Fria förskolor ny samarbetspartner till Hogia

Hogia har tecknat samarbetsavtal med FSO Fria förskolor som är en nationell branschorganisation för idéburna fristående förskolor. Genom samarbetet med Hogia erbjuds de förskolor som är anslutna till branschorganisationen hjälp med lokalt installerade eller webbaserade systemstöd för bland annat tidrapportering, löner, bokföring och fakturering, vilka automatiserar många administrativa moment.

En femtedel av alla barn i Sverige går i en av de 2 700 fristående förskolor som finns över hela landet. Skolor som drivs som kooperativ, av en förening, stiftelse eller ett aktiebolag. Branschorganisationen FSO Fria förskolor arbetar för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman och är partipolitiskt och religiöst obunden. Branschorganisationen har närmare 400 förskolor som medlemmar.

– Från FSO:s sida är vi glada över det avtal som nu har tecknats med Hogia. Vi ser avtalet som ytterligare en möjlighet att stödja våra medlemmar så att de på ett effektivt sätt kan fortsätta att bedriva en god verksamhet för barnen, berättar Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor.

– Inom Hogia har vi en branschuppdelning som ger oss bättre förutsättningar till att förstå våra kunders vardag, det gäller för såväl nystartade som väletablerade förskolor och skolor. Våra kunder får också tillgång till en branschkunnig support, berättar Jessica Andersson, försäljningsansvarig på Hogia.

Ett webbaserat system för ekonomi och lön innebär att arbetsuppgifter kan fördelas internt och hanteras av flera användare samtidigt. Användarna har åtkomst oberoende var de befinner sig. Med rätt systemstöd säkerställer samtidigt FSO Fria förskolors medlemmar att barnens och de anställdas personuppgifter lagras och hanteras på ett korrekt sätt enligt kraven i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR.

Hogia kommer att delta vid FSO-dagen 2018 den 27 april i Göteborg.

Kontaktpersoner:

Jessica Andersson, försäljningsansvarig Hogia Mid Office
Tel: +46 (0) 303-72 56 71
E-post: jessica.andersson@hogia.se

Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor
Tel: +46 (0) 31 309 90 11
E-post: mt@fso.se

Om FSO Fria Förskolor

FSO Fria förskolor är nationell branschorganisation för fristående idéburna förskolor i Sverige. FSO är partipolitiskt och religiöst obundet, och är en medlemsägd, medlemsstyrd och medlemsfinansierad organisation där medlemmarna har definierat organisationens uppdrag – ”att utifrån ett barnperspektiv arbeta för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman för förskolan.” Läs mer på www.fso.se

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Reaxcer börjar arbeta enligt BEAst24.4.2018 13:00Pressmeddelande

I maj 2018 startar NCC ett stort vägprojekt några mil från Östersund i Jämtland, som kommer pågå under 1,5 år. Väg 321 mellan Svenstavik och Hallen ska rustas upp. Detta är en viktig transportled för både tung trafik och turisttrafiken till Bydalen och Åre. Logistikföretaget Reaxcer vann upphandlingen. Ett av kraven NCC angav inför upphandlingen var att underleverantören skulle jobba enligt Byggbranschens Elektroniska Affärsstandard ”BEAst”.

Hogia och Millnet samarbetar för bättre stöd till konsultföretag inom byggbranschen4.4.2018 09:00Pressmeddelande

Millnets molnbaserade systemlösning för projekthantering är speciellt utvecklad för konsultföretag inom byggbranschen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Genom samarbetet kan Hogia erbjuda arkitekt-, ingenjörsbyråer och övriga konsultbolag inom byggsektorn ett heltäckande systemstöd, från rapportering av tid till uppföljning, fakturering och lönehantering.