FSO Fria förskolor ny samarbetspartner till Hogia

Hogia har tecknat samarbetsavtal med FSO Fria förskolor som är en nationell branschorganisation för idéburna fristående förskolor. Genom samarbetet med Hogia erbjuds de förskolor som är anslutna till branschorganisationen hjälp med lokalt installerade eller webbaserade systemstöd för bland annat tidrapportering, löner, bokföring och fakturering, vilka automatiserar många administrativa moment.

En femtedel av alla barn i Sverige går i en av de 2 700 fristående förskolor som finns över hela landet. Skolor som drivs som kooperativ, av en förening, stiftelse eller ett aktiebolag. Branschorganisationen FSO Fria förskolor arbetar för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman och är partipolitiskt och religiöst obunden. Branschorganisationen har närmare 400 förskolor som medlemmar.

– Från FSO:s sida är vi glada över det avtal som nu har tecknats med Hogia. Vi ser avtalet som ytterligare en möjlighet att stödja våra medlemmar så att de på ett effektivt sätt kan fortsätta att bedriva en god verksamhet för barnen, berättar Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor.

– Inom Hogia har vi en branschuppdelning som ger oss bättre förutsättningar till att förstå våra kunders vardag, det gäller för såväl nystartade som väletablerade förskolor och skolor. Våra kunder får också tillgång till en branschkunnig support, berättar Jessica Andersson, försäljningsansvarig på Hogia.

Ett webbaserat system för ekonomi och lön innebär att arbetsuppgifter kan fördelas internt och hanteras av flera användare samtidigt. Användarna har åtkomst oberoende var de befinner sig. Med rätt systemstöd säkerställer samtidigt FSO Fria förskolors medlemmar att barnens och de anställdas personuppgifter lagras och hanteras på ett korrekt sätt enligt kraven i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR.

Hogia kommer att delta vid FSO-dagen 2018 den 27 april i Göteborg.

Kontaktpersoner:

Jessica Andersson, försäljningsansvarig Hogia Mid Office
Tel: +46 (0) 303-72 56 71
E-post: jessica.andersson@hogia.se

Mimmi von Troil, vd på FSO Fria förskolor
Tel: +46 (0) 31 309 90 11
E-post: mt@fso.se

Om FSO Fria Förskolor

FSO Fria förskolor är nationell branschorganisation för fristående idéburna förskolor i Sverige. FSO är partipolitiskt och religiöst obundet, och är en medlemsägd, medlemsstyrd och medlemsfinansierad organisation där medlemmarna har definierat organisationens uppdrag – ”att utifrån ett barnperspektiv arbeta för alla barns lika möjlighet till utveckling oavsett huvudman för förskolan.” Läs mer på www.fso.se

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia digitaliserar engelsk terminal27.6.2018 09:00Pressmeddelande

RORO-terminalen i Heysham är navet för större delen av godstrafiken mellan nordvästra England, Isle of Man och Irland. Tre färjerederier fraktar årligen 300 000 enheter genom terminalen. Hogia har fått i uppdrag att leverera ett terminalsystem som ska digitalisera hanteringen av godstransporter och därigenom öka effektiviteten och underlätta arbetet för personalen. Heysham är den första brittiska terminalen som Hogia levererar terminalsystem till.

Port of Heysham’s timely digitalisation of RoRo port terminal23.5.2018 09:00Pressmeddelande

The RoRo terminal at the Port of Heysham is the hub for a large part of the freight that travels between north-west England, the Republic of Ireland, Northern Ireland, and the Isle of Man. Three ferry companies transport 265,000 freight units through the terminal each year. Port of Heysham awarded to Hogia the contract to supply a terminal operating system to digitalise the management of freight transport through the terminal thereby increasing the terminal’s efficiency and throughput, while at the same time reducing stress and increasing job satisfaction in staff.