Business Wire

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform

Dela

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal.

Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget.

Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbete.

Fujitsu använder Box för att:

  • Tillhandahålla en säker digital arbetsplats där alla anställda kan arbeta var som helst, på vilken enhet som helst, och uppfylla internationella standarder för säkerhet inklusive SSAE 16 Type II, ISO27001/27018 och FedRAMP.
  • Bygga upp en global plattform för att centralisera innehåll och driva internationella projekt effektivare med anställda och externa användare, t.ex. kunder och leverantörer.
  • Ersätta e-postbilagor med delade Box-länkar för enhetlig information och garanterad datasäkerhet.
  • Skapa fler effektiva möten genom att till exempel skriva protokoll i realtid i Box Notes (Box anteckningsverktyg).

Kommentar från Fujitsus Executive CIO Masayoshi Matsumoto

Vi har valt Box för att förbättra samarbetet mellan anställda, närstående företag, kunder och partner i en snabbt föränderlig kommunikations- och affärsmiljö. Vi arbetar för fullständig driftsättning av Box på Fujitsu, och siktar på att implementera det globalt för samarbete kring innehåll både internt och externt.

Kommentar från Katsunori Furuichi, President and Managing Director på K.K. Box Japan

Fujitsu är ett globalt ledande teknikföretag och en av världens största tjänsteleverantörer. Genom att välja Box hjälper Fujitsu sina team att arbeta smartare och bli mer produktiva. Vi är mycket glada över att Fujitsu har valt teknik från Box för sin molnbaserade innehållshantering eftersom det skapar en verkligt digital arbetsplats.

Box-relaterade händelser

Om Box

Box (NYSE:BOX) är ett företag inom molnbaserad innehållshantering som gör det möjligt för verksamheter att revolutionera sitt arbetssätt genom att på ett säkert sätt koppla upp medarbetare, information och applikationer. Box grundades 2005, och över 82 000 företag världen över använder sig av deras tjänster, däribland AstraZeneca, General Electric, P&G och The GAP. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på http://www.box.com/.

Contact information

Box
Titus Thomson, +44(0)7598029952
titus@box.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Workforce Logiq sluter avtal med Svenska kraftnät om strategisk kompetensförsörjning18.6.2019 06:30:00 CESTPressmeddelande

Workforce Logiq har skrivit avtal med Svenska kraftnät om att hantera en del av myndighetens inköp av konsulttjänster. Det betyder att Workforce Logiq kommer fungera som Svenska kraftnäts operativa inköpsfunktion för de konsultuppdrag som avropas via ramavtalet för konsultförmedling inom områdena IT, professionella tjänster som ekonomi, HR och kommunikation samt teknik. Svenska kraftnät köper årligen konsulttjänster för mellan 200 och 250 miljoner kronor via ramavtalet för konsultförmedling. Avtalet med Workforce Logiq löper på två år och sedan finns en option på förlängning i två tvåårsperioder, maximalt på sex år. Bakgrunden till avtalet är att Svenska kraftnät önskar bygga upp en struktur för att hantera avrop av konsultuppdrag effektivt samt kunna nå ut till hela marknaden för att uppnå bästa konkurrens och kvalité. Processen för avrop via Workforce Logiq genomförs inom gällande lagar och förordningar samt hanteras via Workforce Logiqs systemlösning. Samarbetet innebär att Svenska

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP) väljer Idka som sin internet-plattform för privat och krypterat samarbete, kommunikation och lagring17.6.2019 10:00:00 CESTPressmeddelande

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP), en ideell sammanslutning av dataskyddsarbetare, och Idka, en samarbetsplattform på internet som är inriktad på digital integritet, meddelade idag att EADPP kommer att erbjuda Idka till alla sina medlemmar. Idka kommer att ge EADPP-medlemmar, som verkar för efterlevnad av Europiska unionens dataskyddsförordning (GDPR), en krypterad plattform för kommunikation, samverkan, fildelning och datalagring som klarar att skydda användardata. EADPP valde Idka eftersom plattformen kan erbjuda en annonsfri, bullerfri, blufffri, trollfri miljö till alla EADPP-medlemmar. Alla i dataskyddsvärlden kan nu arbeta tillsammans i en miljö som stöder den digitala integritet de värnar om. "Jag tror att vi alla i dataskyddssektorn måste göra som vi själva säger" och använda verktyg som är i linje med våra visioner och våra värderingar som dataskyddsarbetare, säger Marc Vrijhof, ordförande för EADPP. "Även om det är frestande att gå till populär

Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser3.6.2019 12:00:00 CESTPressmeddelande

Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin. Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag. "Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbar

MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder20.5.2019 17:42:00 CESTPressmeddelande

MyHeritage, den ledande globala tjänsten för familjehistoria och DNA-tester, har idag presenterat en betydande expansion av sitt utbud av DNA-produkter genom lanseringen av MyHeritage DNA-test för hälsa och härkomst. Testet tillhandahåller en ny dimension av genetiska insikter med omfattande hälsorapporter som kan stärka framtida hälso- och livsstilsval. Detta är en utökning av dagens MyHeritage DNA-test som endast omfattar härkomst och samma kärnfunktioner finns med: en procentuell beskrivning av etniskt ursprung och matchning med släktingar via gemensamt DNA. MyHeritage är idag det enda globala DNA-företaget som erbjuder konsumenter en omfattande produkt för hälsa och härkomst på över 40 språk. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190520005691/sv/ MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder (Graphic: Business Wire) Med lans

Stockholm Exergi teamar upp med Workforce Logiq för strategisk kompetensförsörjning7.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Workforce Logiq, tjänste- och managementbolaget inom resurshantering fungerar nu som konsultförmedlare för Stockholm Exergi (tidigare Fortum Värme). Det innebär att Stockholm Exergi använder Workforce Logiqs processer och metoder för bättre insikt, transparens och kontroll i hanteringen av externa resurser. De konsulttjänster som Stockholm Exergi främst köper är tekniska-, management och it-konsulter. Stockholm Exergi köpte tidigare in konsulter via ramavtal direkt med konsultleverantörerna och via konsultmäklare. De hanterade hundratals olika konsultkontakter och hade en begränsad insikt i konsultinköpen. Samarbetet med Workforce Logiq som konsultförmedlare centraliserar processen för att säkerställa att Stockholm Exergi får ut mest av investeringarna i nya kompetenser och möjliggör ett snabbare och mer strategiskt beslutsfattande. ”Teknik-, management och it-konsulter är strategiskt mycket viktiga för organisationen eftersom arbetet i teamen utgör grunden för verksamheten som leverer

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum