Full fart när Einar Mattsson bygger och säljer bostäder i Brf Elddonet i Täby

Einar Mattsson har byggt bostäder i Stockholmregionen i snart 90 år. Nu bygger familjeföretaget bostäder i projektet Elddonet i Täby Park. Einar Mattsson har sålt 70 procent av den första säljetappen med 70 lägenheter och innan påsk öppnades den andra etappen med ytterligare 40 lägenheter. Totalt säljs 150 lägenheter varav fem radhus.

Foto: Jessica Lundbom Jensen/EinarMattsson

Takläggning och visningslägenhet
Just nu pågår stomresning för fullt och takmontage påbörjat. Parallellt jobbas det med den visningslägenhet som Einar Mattsson brukar ha i sina projekt för att kunder ska kunna se och känna på de fina materialvalen och hur produkten känns på plats.

Bekvämt och klimatsmart boende
Husen är projekterade efter standarden Miljöbyggnad Silver och får därmed bra energivärden. Området Täby Park har ett grönt stråk, många småparker och det är nära till friluftsliv, den nya simhallen, kommunikationer och Täby Centrum. Den lummiga innergården med det stora växthuset kommer att bli en mysig miljö att vistas i. Det också att byggas en skola tvärs över gatan för områdets barn.

Elddonet
Innergården får en unik konstnärlig utsmyckning, OAK Ring. Verket är ett monument över eken, där de boende kan följa ekträets förändring i en nedbrytningsprocess som uppskattas till omkring 30 år. Verket är också en hyllning till den mångfald av liv som lever av eken och kommer att fungera som ett insektshotell för alla våra pollinerande vänner.

Kvalitet och standard
Einar Mattsson har en standard, EMK, Einar Mattsson Koncept, som gör att bostaden vi säljer har bästa möjliga kvalitet. Som kund innebär det att du slipper göra massa tillval av olika slag. Med erfarenhet från tidigare projekt vet vi vad våra kunder gillar och vilken kvalitet de förväntar sig. Du slipper också nycklar, då din lägenhet här har elektroniskt lås som underlättar hemtransporter av varor och tjänster.

Läs mer om lägenheterna, läget och området på www.brfelddonet.se

Foto: Jessica Lundbom Jensen/EinarMattsson

”Det är roligt att jobba hos trevliga hyresgäster” — fredagsporträttet med Tommy Hagström13.5.2022 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Tommy arbetar med att få bostäderna att fungera som de ska, så att våra hyresgäster kan trivas och känna sig trygga. Som fastighetstekniker arbetar han förebyggande med tillsyn, skötsel och med felavhjälpande underhåll i bostäder och av fastighetstekniska system. Värme, ventilation och annan teknisk utrustning måste fungera. Fritiden tillbringar han helst i skärgården, gärna med en stunds gäddfiske med sonen.