Fullbokat höstlov hos Ving

- fler än 9 av 10 höstlovsresor är nu bokade Höstlovet närmar sig och det är många familjer som bokat en semesterresa till solen. Nu är fler än 9 av 10 av Vings höstlovsresor bokade. Mest bokat är det från de tre största flygplatserna Arlanda, Landvetter och Sturup men även från de regionala flygplatserna börjar flygen bli fullbokade.

Många vill iväg på höstlov till solen. Foto Viktor Wedell

- Hösten har nu slagit till med full kraft och sommaren bjöd inte heller på någon större värme och det finns ett stort resesug bland svenskarna att komma iväg till värmen. Än finns det chans att komma iväg, men det gäller att inte vänta för länge då resorna försvinner snabbt, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Främst är det till Kanarieöarna svenskarna reser under höstlovet, och då i synnerhet till Gran Canaria och Teneriffa, men även Cypern samt långväga resmål som Thailand, Aruba och Dominikanska republiken lockar. Med en dryg månad kvar till lovet börjar det på att bli väldigt fullbokat. Störst chans att komma iväg under höstlovet har man till Gran Canaria och Teneriffa.

Resor med avreseperiod 27-30 oktober:

Från Stockholm är det bokat till 94 procent och störst chans att hitta en resaär det till Gran Canaria, det finns även ströplatser kvar till Teneriffa och Dominikanska republiken.

Från Göteborg
är det bokat till 93 procent och störst chans att hitta en resaär det till Gran Canaria och Teneriffa.

Från Malmö är det bokat till 94 procent men fortfarande finns ströplatser till Cypern, Gran Canaria och Teneriffa.

- Vi erbjuder inte mindre än 17 avreseorter i Sverige samt Kastrup. För den som kan tänka sig att vara flexibel med avreseort ökar chanserna att hitta en höstlovsresa för vecka 44, även om det börjar bli fullbokat också från de regionala flygplatserna, avslutar Magdalena Öhrn.

Prisexempel:
En vecka på hotell La Galea (VV vingar) i San Augustin, Gran Canaria. Avresa den 30 oktober 2017 från Arlanda, Stockholm. Boende i tvårumslägenhet för 2 vuxna och 2 barn.

Foto från Gran Canaria, fotograf Viktor Wedell. För fler bilder, besök gärna vårt bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.