Fullspäckat program när Vegovision kommer till Umeå

Lördag den 6 maj går Djurens Rätt mässa Vegovision av stapeln. I Universeum, mitt på Umeå Universitets campusområde kommer det bjudas på allt det senaste inom vegovärlden.

Yolanda Bohm är konferencier på scenen i mässhallen

På Vegovision hittas en rad av både gamla och nya aktörer. Bland annat så kommer vegoprofiler som Mattias Kristianssonfrån mattidningen VEGO. Det pratasdjurvänligt företagande med Nina Färdig från Green Laces och Djurens Rätts konsumentansvariga Francesca Vilches reder ut begreppen om djurtester och märkningar.

– Vi har ett heltäckande program när det kommer till att leva lite mer djurvänligt. Det blir förstås en hel massa god mat men även föreläsningar om allt ifrån hur du gör din egen tofu till hur du skapar en djurvänlig garderob, säger Sofia Säljö.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2017 anordnas mässan på tre platser i Sverige; Göteborg, Umeå och Stockholm.

Årets utställare

Lördag 6 maj kl. 10.00-17.00

Universum, Universums gränd 8, Umeå

Inträde
100 kr. Medlemmar i Djurens Rätt och barn upp till och med 13 år går in gratis.

Vill du besöka mässan som journalist? Maila press@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.