Fyra öldrinkar du måste uppleva

Hip Hops, Gingereal Ale, Yuzu Awesome och alkoholfria Bee Nice. Fyra unika öldrinkar som tar öltrenden till nästa nivå. Testa så kommer du förstå varför.

Det är nog ingen nyhet att öl är populärare än på länge.   Idag är en öl inte längre bara ”en stor stark”. Nej idag är det lika gärna en IPA. En ale. En lager. Med eller utan alkohol. En upplevelse helt enkelt. Trenden har varat ett tag men intresset svalnar inte. Tvärtom.

Det märks inte minst när vi nu lanserar våra öldrinkar.

Fräscha drinkar som mixar ölets djupare toner av humle och malt med friska och spännande ingredienser som asiatiska citrusen yuzu, ingefära, honung, mynta och meszal.

För mer inspiration och hundratals andra drinkrecept – upptäck Schweppes Drinkgeneratorn på  www.schweppes.se

1. Hip Hops

Upplev en riktigt lyckad mix av kraftig humlekaraktär, sötaktig rom och syrliga toner från citron och Schweppes Bitter Lemon. Testa en Hip Hops.

8 cl öl (IPA)

4 cl vit rom

2 cl sockerlag

Citron

Schweppes Bitter Lemon

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i rom, sockerlag och öl. Toppa med kall Schweppes Bitter Lemon och garnera med en citronskiva.

2. Gingereal Ale

Ingefära och ale – två ingredienser som är som skapta för varandra. För utan den ena eller den andra blir det ingen riktig Ginger Ale. Så låt oss presentera Gingereal Ale.

8 cl öl (Ale)

4 cl vodka

3 cl citronsaft

Färsk ingefära (bankad)

Schweppes Ginger Ale

Gör så här:

Ta ett collinsglas och fyll det med is. Häll i vodka, ingefära, citronsaft och öl. Fyll upp glaset med kall Schweppes Ginger Ale och garnera med ingefära.

3. Yuzu Awesome

Yuzu är en asiatisk citrusfrukt. Inte så enkel att hitta färsk men som juice säljs den i välsorterade matbutiker. Det älskar vi för vi älskar Yuzu Awesome. Testa du också.

8 cl öl (Ljus lager)

4 cl mezcal

3 cl yuzujuice

3 cl sockerlag

1 cl persikosirap

Mynta

Schweppes Soda

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i mezcal, yuzujuice, sockerlag, persikosirap och öl. Toppa med kall Schweppes Soda och garnera med mynta.

4. Bee Nice

Alkoholfri öl, honung, vanilj och Schweppes Ginger Ale. Mer behöver man nästan inte säga. En lika god som frisk drink helt enkelt.

5 cl alkoholfri öl

2 tsk honung

1 cl vaniljsirap

4 cl citronsaft

Schweppes Ginger Ale

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i honung, vaniljsirap, citronsaft och öl. Toppa med kall Schweppes Ginger Ale.

För mer information och produktprover, vänligen kontakta:

Anna Lidström, Marknadschef Schweppes

anna.lidstrom@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult Kelly and Pling

emma.l@kellyandpling.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.