Fyra öldrinkar du måste uppleva

Hip Hops, Gingereal Ale, Yuzu Awesome och alkoholfria Bee Nice. Fyra unika öldrinkar som tar öltrenden till nästa nivå. Testa så kommer du förstå varför.

Det är nog ingen nyhet att öl är populärare än på länge.   Idag är en öl inte längre bara ”en stor stark”. Nej idag är det lika gärna en IPA. En ale. En lager. Med eller utan alkohol. En upplevelse helt enkelt. Trenden har varat ett tag men intresset svalnar inte. Tvärtom.

Det märks inte minst när vi nu lanserar våra öldrinkar.

Fräscha drinkar som mixar ölets djupare toner av humle och malt med friska och spännande ingredienser som asiatiska citrusen yuzu, ingefära, honung, mynta och meszal.

För mer inspiration och hundratals andra drinkrecept – upptäck Schweppes Drinkgeneratorn på  www.schweppes.se

1. Hip Hops

Upplev en riktigt lyckad mix av kraftig humlekaraktär, sötaktig rom och syrliga toner från citron och Schweppes Bitter Lemon. Testa en Hip Hops.

8 cl öl (IPA)

4 cl vit rom

2 cl sockerlag

Citron

Schweppes Bitter Lemon

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i rom, sockerlag och öl. Toppa med kall Schweppes Bitter Lemon och garnera med en citronskiva.

2. Gingereal Ale

Ingefära och ale – två ingredienser som är som skapta för varandra. För utan den ena eller den andra blir det ingen riktig Ginger Ale. Så låt oss presentera Gingereal Ale.

8 cl öl (Ale)

4 cl vodka

3 cl citronsaft

Färsk ingefära (bankad)

Schweppes Ginger Ale

Gör så här:

Ta ett collinsglas och fyll det med is. Häll i vodka, ingefära, citronsaft och öl. Fyll upp glaset med kall Schweppes Ginger Ale och garnera med ingefära.

3. Yuzu Awesome

Yuzu är en asiatisk citrusfrukt. Inte så enkel att hitta färsk men som juice säljs den i välsorterade matbutiker. Det älskar vi för vi älskar Yuzu Awesome. Testa du också.

8 cl öl (Ljus lager)

4 cl mezcal

3 cl yuzujuice

3 cl sockerlag

1 cl persikosirap

Mynta

Schweppes Soda

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i mezcal, yuzujuice, sockerlag, persikosirap och öl. Toppa med kall Schweppes Soda och garnera med mynta.

4. Bee Nice

Alkoholfri öl, honung, vanilj och Schweppes Ginger Ale. Mer behöver man nästan inte säga. En lika god som frisk drink helt enkelt.

5 cl alkoholfri öl

2 tsk honung

1 cl vaniljsirap

4 cl citronsaft

Schweppes Ginger Ale

Gör så här:

Fyll ett collinsglas med is. Häll i honung, vaniljsirap, citronsaft och öl. Toppa med kall Schweppes Ginger Ale.

För mer information och produktprover, vänligen kontakta:

Anna Lidström, Marknadschef Schweppes

anna.lidstrom@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult Kelly and Pling

emma.l@kellyandpling.com

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.