Fyrishov öppnar äventyrsbadet 28 juni - med begränsat antal platser och förbokning

Fyrishov öppnar äventyrsbadet efter att ha hållit stängt sedan i början av december. För att följa rådande restriktioner gäller begränsat antal platser och förköp av biljetter. Utebadet på Fyrishov är öppet sedan den 28 maj och simhallen sedan 14 juni, alla delar med begränsat antal platser och förbokning.

Fyrishov har sedan i början av året endast hållit öppet för bokad föreningsverksamhet för barn och ungdomar, simskolor samt skol- och elitverksamhet i simhallen. Tack vare lägre smittspridning i regionen och en verksamhetsanpassning för att minimera risker för trängsel kan nu äventyrsbadet öppnas varsamt den 28 juni. Begränsat antal platser gäller och förbokning krävs via fyrishov.se.

Fyrishov fortsätter att öppna upp stegvis och varsamt, och nu kan vi äntligen öppna äventyrsbadet igen. Det är fortfarande under reglerade former med både begränsat antal platser och tider. Förutom att det kommer bli fantastiskt att åter igen höra skrattande barn i vattenrutschbanan, fyller äventyrsbadet en viktig roll i att ge vattenvana.  Säger Claes Enskär, t.f VD på Fyrishov.

Priset för enkelbiljetter äventyrsbadet är 85 kr för vuxna (16+), 60 kr för barn 4-15 år och 0 kr för barn 0-3 år. Alla med giltigt kort på Fyrishov är välkomna att nyttja sitt kort men behöver även de förboka sitt besök via fyrishov.se. Bokad plats till äventyrsbadet ger tillträde endast till äventyrsbadet, ej till simhall eller utebad.

Källa till smitta funnen på Fyrishov8.3.2019 18:14:00 CET | Pressmeddelande

Världsutställningen Titanic The Exhibition till Uppsala och Fyrishov12.2.2019 11:49:00 CET | Pressmeddelande