Fyrishov öppnar utebadet 28 maj – med begränsat antal platser och förbokning

Fyrishov öppnar utebadet för allmänheten efter att ha hållit badet stängt sedan årsskiftet. För att följa rådande restriktioner gäller begränsat antal platser och förköp av biljetter. Simhall och äventyrsbad beräknas öppna för allmänheten senare under juni.

Fyrishov har senaste månaderna endast hållit öppet för bokad föreningsverksamhet för barn och ungdomar, simskolor samt skol- och elitverksamhet. Tack vare lägre smittspridning i regionen och en verksamhetsanpassning för att minimera risker för trängsel kan nu utebadet öppnas för allmänheten 28 maj. Fyrishov börjar med att öppna utebadet och därefter planeras öppning av simhall och äventyrsbad ske under juni, samtliga delar med begränsat antal besökare.

Vi är glada att äntligen kunna öppna för allmänheten! Både vi och besökarna har längtat efter den här dagen. Öppningen kommer ske stegvis och varsamt och enligt gällande restriktioner. Den 28 maj börjar vi att öppna upp utebadet med begränsat antal besökare. Simhall och äventyrsbad beräknas kunna öppna senare i juni. Säger Claes Enskär, t.f VD på Fyrishov.

500 besökare tillåts vid samma tidpunkt på utebadet och besökare hänvisas till fyrishov.se för förbokning av sitt besök. Förbokningen öppnar den 27 maj.

Eftersom besökare inte kommer att kunna gå in till simhall och äventyrsbad under sitt besök på utebadet, har priset sänkts till nära hälften av ordinarie pris för en enkelbiljett. Priset för att besöka utebadet är 65 kr för vuxna (16+), 50 kr för barn 4-15 år och 0 kr för barn 0-3 år.

För mer information: https://fyrishov.se/bad/sommar2021/

Presskontakt Fyrishov AB: Anna Selqvist, Försäljnings- och marknadschef Fyrishov AB, anna.selqvist@fyrishov.se, 072-578 13 73

Anna Selqvist, Försäljnings- och marknadschef Fyrishov AB. anna.selqvist@fyrishov.se 072-578 13 73

Källa till smitta funnen på Fyrishov8.3.2019 18:14:00 CET | Pressmeddelande