Gabriel Mellqvist återvänder till Dagens industri

Vi har glädjen att meddela att Gabriel Mellqvist gör comeback på Dagens industri.

Efter en två år lång avstickare till Handelsbankens tv-projekt EFN återvänder Gabriel Mellqvist till Dagens industri där under årens lopp har jobbat i en rad olika positioner, bland annat som nyhetsreporter och som korrespondent i London och New York.

Vid återkomsten kommer han att förstärka Di TV som programledare och Di Weekend som skribent.

”Uppdraget är En oemotståndlig kombination”, säger Gabriel Mellqvist själv om återkomsten till Dagens industri och fortsätter:

”Di är ett mångfacetterat och unikt mediehus som växer snabbt i många olika riktningar. Det skapar en fantastisk dynamik både för läsare, tittare och anställda. Det bäddar också för ständigt skiftande utmaningar för mig som reporter. Det ska bli mycket roligt att både skriva och jobba med tv-mediet.”

”Med Gabriel Mellqvist får vi tillbaka en uppskattad och rutinerad medarbetare med ett stort nätverk, stor tv-rutin och en vass penna. Det borgar för intressanta reportage och intervjuer i Di Weekend och DiTV framöver”, säger Jonas Jonsson, redaktionschef Dagens industri.

Gabriel Mellqvist