Gävleföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Marcus Timan, kontorschef i Gävle.

Tjänsteföretaget Veteranpoolen fokuserar nu på utomhusuppdrag som inte kräver nära kontakter.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Gävle har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomi-tjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Marcus.

- Hälsa och säkerhet går alltid först, inget snack om saken. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Marcus.

Nu sätter Marcus sina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

Kontakt: Marcus Timan, kontorsansvarig Veteranpoolen Gävle
E-mail. marcus.timan@veteranpoolen.se

Marcus Timan vinner Svensk Franchise bragdpris.

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.