GES - Glenmark, Eriksson och Strömstedt på sommarturné 2018

Foto: Mattias Johansson – Maddoc Photography

2Entertain - Part of Moment Group

Det var för kort och för kul - Glenmark, Eriksson och Strömstedt

Lust. Det är vad allting egentligen handlar om. Lust att spela och sjunga tillsammans, lust att plocka fram de där låtarna som bara ligger och väntar och ber om att få flyga igen. Lust att tillbringa några magiska sommardygn på Öland och såklart den största lusten av dem alla – att få möta publiken i Borgholms Slottsruin.

Det var så det kändes innan vi den 19 juli i somras räknade in ”Sångerna om sommaren” för första gången på fjorton år. Vi fick vara med om sex magiska kvällar i ruinen och sen var det över. Slut. Ridå. Tystnad.

Folk som inte var där har frågat hur det var och ett svar som ligger nära till hands är: Det var som att ha en godisskål med bara favoriter i! En fantastisk publik, en ljuvlig spelplats, ett underbart band, en fantasifull produktion och en låtlista som bara svämmade över av spelsug.

När sommaren 2017 var över så träffades vi en kväll och åt middag:

-Vad fort det gick, sa Orup och vi andra nickade.

-Vad kul det var, sa Anders och alla runt bordet höll med.

-Vi kanske kan göra det igen nån dag, sa Niklas och ingen sa emot.

Och här är vi nu och ser med glädje fram emot en turnésommar där vi får chansen att möta alla som av olika skäl inte hade möjlighet att ta sig till Öland.
Det handlar fortfarande om lust och nu är den om möjligt ännu större.

Vi ges i sommar!

Anders Glenmark Thomas ”Orup” Eriksson Niklas Strömstedt

Biljetterna släpps 24/11 kl. 11.00 och bokas via www.showtic.se/ges

TURNÉPLAN

11 juli Rättvik, Dalhalla - Premiär !!

14 juli Vadstena, Slottet

19 juli Borgholm, Slottsruinen

20 juli Falkenberg, Stortorget

21 juli Lysekil, Pinneviken

26 juli Malmö, Mölleplatsen

27 juli Båstad, Tennisstadion

31 juli Gotland, Burgsvik

2 aug Karlstad, Mariebergsskogen

3 aug Göteborg, Bananpiren

4 aug Kristianstad, Ovesholms Slott

10 aug Järvsö, Stenegård

11 aug Höga Kusten, Skuleberget Naturscen

16 aug Skövde, Boulognerskogen

17 aug Eskilstuna, Sundbyholms Slott

18 aug Örebro, Brunnsparken

24 aug Uppsala, Botaniska Trädgården

25 aug Stockholm, Skansen

Producenter: Krall Entertainment, Blixten & Co, Lifeline, Live Nation och 2 Entertain.

För mer information och kontakt med Orup, Anders Glenmark & Niklas Strömstedt hör av er till PR & Beyond: helene.wigren@prbeyond.se eller cecilia.felix-caballero@prbeyond.se

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.