GES - Glenmark, Eriksson och Strömstedt på sommarturné 2018

Foto: Mattias Johansson – Maddoc Photography

2Entertain - Part of Moment Group

Det var för kort och för kul - Glenmark, Eriksson och Strömstedt

Lust. Det är vad allting egentligen handlar om. Lust att spela och sjunga tillsammans, lust att plocka fram de där låtarna som bara ligger och väntar och ber om att få flyga igen. Lust att tillbringa några magiska sommardygn på Öland och såklart den största lusten av dem alla – att få möta publiken i Borgholms Slottsruin.

Det var så det kändes innan vi den 19 juli i somras räknade in ”Sångerna om sommaren” för första gången på fjorton år. Vi fick vara med om sex magiska kvällar i ruinen och sen var det över. Slut. Ridå. Tystnad.

Folk som inte var där har frågat hur det var och ett svar som ligger nära till hands är: Det var som att ha en godisskål med bara favoriter i! En fantastisk publik, en ljuvlig spelplats, ett underbart band, en fantasifull produktion och en låtlista som bara svämmade över av spelsug.

När sommaren 2017 var över så träffades vi en kväll och åt middag:

-Vad fort det gick, sa Orup och vi andra nickade.

-Vad kul det var, sa Anders och alla runt bordet höll med.

-Vi kanske kan göra det igen nån dag, sa Niklas och ingen sa emot.

Och här är vi nu och ser med glädje fram emot en turnésommar där vi får chansen att möta alla som av olika skäl inte hade möjlighet att ta sig till Öland.
Det handlar fortfarande om lust och nu är den om möjligt ännu större.

Vi ges i sommar!

Anders Glenmark Thomas ”Orup” Eriksson Niklas Strömstedt

Biljetterna släpps 24/11 kl. 11.00 och bokas via www.showtic.se/ges

TURNÉPLAN

11 juli Rättvik, Dalhalla - Premiär !!

14 juli Vadstena, Slottet

19 juli Borgholm, Slottsruinen

20 juli Falkenberg, Stortorget

21 juli Lysekil, Pinneviken

26 juli Malmö, Mölleplatsen

27 juli Båstad, Tennisstadion

31 juli Gotland, Burgsvik

2 aug Karlstad, Mariebergsskogen

3 aug Göteborg, Bananpiren

4 aug Kristianstad, Ovesholms Slott

10 aug Järvsö, Stenegård

11 aug Höga Kusten, Skuleberget Naturscen

16 aug Skövde, Boulognerskogen

17 aug Eskilstuna, Sundbyholms Slott

18 aug Örebro, Brunnsparken

24 aug Uppsala, Botaniska Trädgården

25 aug Stockholm, Skansen

Producenter: Krall Entertainment, Blixten & Co, Lifeline, Live Nation och 2 Entertain.

För mer information och kontakt med Orup, Anders Glenmark & Niklas Strömstedt hör av er till PR & Beyond: helene.wigren@prbeyond.se eller cecilia.felix-caballero@prbeyond.se

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar