GES är tillbaka med tidernas popshow - ”Stanna Världen En Stund”!

Äntligen kan vi berätta att GES är tillbaka! I vår sätter de upp sin allra första gemensamma krogshow. Premiär 3 april på The Theatre, Gothia Towers i Göteborg. Biljetterna släpps via showtic.se/ges den 27 september kl. 10.00.

GES - Stanna världen en stund

Det som började som en kul session har sedan första episka singeln ”När vi gräver guld i USA” etablerat sig i svenska folksjälen och idag är GES en av våra stora supergrupper. Det blev två GES skivor, med över en miljon sålda exemplar. Räknar vi sedan in Glenmark, Orup och Strömstedts soloskivor kommer vi upp i miljotals sålda cd, singlar och vinyler och över 130 miljoner streams. Genom åren har killarna levererat oräkneliga hits som till exempel ”Hon har blommor i sitt hår”, "Då står pojkarna på rad”, ”Om”, ”Hon är min” och redan nämnda ”När vi gräver guld i USA.

För två år sedan kom frågan om de ville göra ett gig i slottsruinen i Borgholm. Det blev sex spelningar som sedan följdes upp med en stor, helt utsåld och kritikerrosad sommarturné 2018, som sågs av över 100.000 personer.

Nu tar GES klivet upp på scen igen och våra pophjältar kommer att för första gången bjuda på en gemensam krogshow! De kommer att ta med gästerna på en intim, men storslagen resa, fylld av både GES fantastiska låtskatt och självklart de största hitsen från deras egna solokarriärer.

Glenmark, Orup och Strömstedt låter hälsa:

”Det är en föreställning där låtarna och vägen till dem är som smakerna i universums bästa glassbar. Vi ska servera en popshow av sällan skådat slag. Det är dags att kliva i hjältekostymerna och stanna världen en stund innan det är för sent. Medan den fortfarande snurrar av lust, idéer, toner och ord.”

Vetskapen om att vi till våren kommer att få se herrarna Glenmark, Orup och Strömstedt tillsammans ännu en gång, gör att den kommande svenska vintern för ovanlighetens skull känns lite mer uthärdlig.

Glenmark, Eriksson och Strömstedt är tillbaka!

Showen ”Stanna Världen en stund” spelas på The Theatre i Gothia Towers i Göteborg med premiär den 3 april 2020. Biljetterna släpps till allmänheten fredagen den 27 september 2019 kl. 10.00.

Totalt släpps nedan 16 föreställningar till försäljning:
Fredag 3 april kl. 21.00
Lördag 4 april kl. 21.00
Torsdag 9 april kl. 20.00
Fredag 10 april kl. 21.00
Lördag 11 april kl. 21.00
Söndag 12 april kl. 15.00
Torsdag 16 april kl. 20.00
Fredag 17 april kl. 21.00
Lördag 18 april kl. 14.00
Lördag 18 april kl. 21.00
Torsdag 23 april kl. 20.00
Fredag 24 april kl. 21.00
Lördag 25 april kl. 21.00
Torsdag 30 april kl. 20.00
Fredag 1 maj kl. 21.00
Lördag 2 maj kl. 21.00

Showen produceras av Patrik Krall och föreställningen presenteras av Krall Entertainment & 2Entertain.

GES - Stanna världen en stund
GES - Stanna världen en stund. Foto: Morgan Norman
GES - Stanna världen en stund. Foto: Morgan Norman
GES - Stanna världen en stund. Foto: Magnus Ragnvid

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.