GES tar sin krogshow vidare till Cirkus i Stockholm efter slutsålda hus i Göteborg

Efter biljettsuccén i Göteborg med utsålda hus långt innan premiär är det nu klart att GES krogshow ”Stanna världen en stund” flyttar till Cirkus i Stockholm hösten 2020 med premiär den 24 september.

GES - Stanna världen en stund

Det som från början startade som en kul session med herrarna Anders Glenmark, Thomas ”Orup” Eriksson och Niklas Strömstedt har sedan den första episka singeln ”När vi gräver guld i USA” etablerat sig i svenska folksjälen. Det blev två GES-skivor som sålde över en halv miljon exemplar och GES blev ett nytt landmärke för svensk popmusik. Genom åren har det blivit oräkneliga hits som till exempel ”Hon har blommor i sitt hår”, "Då står pojkarna på rad”, ”Om”, ”Hon är min”.

2017 fick dom frågan om de kunde tänka sig att göra en show i Borgholm under sommaren, det blev sex utsålda spelningar och de gav mersmak. 2018 gav dom sig ut på stor sommarturné som sågs av över sågs av över 100.000 personer. Nu tar GES nästa steg med den kommande krogshowen ”Stanna Världen En stund", som är deras första, enda och sista krogshow.

Showen kommer ta med dig på en intim, men storslagen resa, fylld av både GES fantastiska låtskatt och självklart de största hitsen från deras egna solokarriärer. Cirkeln sluts och scenen blir också rund som den en gång också var på anrika Cirkus.

Missa inte chansen att se Glenmark, Eriksson och Strömstedt i ett stycke svensk pophistoria, när de efter en slutsåld vår i Göteborg, den 24 september 2020 kliver in på Cirkusscenen i Stockholm.

Hurra - en sån Cirkus!

Man kan ju aldrig ta något för givet men visst har vi haft drömmar om att vår första, enda och sista krogshow också skulle kunna få spelas nån annanstans än i Göteborg.

Men det är så mycket som ska jongleras, bökas, ordnas, sägas och tänkas innan en sån abrovink ska bli verklighet. Men nu är den delen avklarad och vi är verkligen vimmelkantiga av lycka och lust över att kunna berätta att vi kommer att STANNA VÄRLDEN EN STUND på Cirkus i Stockholm under hösten 2020.

Välkomna

Anders Glenmark
Thomas "Orup" Eriksson
Niklas Strömstedt

Krogshowen "Stanna Världen En Stund" spelas på Cirkus i Stockholm följande datum.

Torsdag 24 sept kl. 20:00 PREMIÄR !
Fredag 25 sept kl. 20:30

Producent: Patrik Krall, Patrik@krall.se
Medproducent: Mikael Gordon Solfors
Kontakt marknad: Sofia Ekskog, sofia.ekskog@2entertain.com

För recensionsbiljetter och kontakt med GES hör av er till Helene Wigren, PR & Beyond, Tel 070-7527605 eller mail: helene.wigren@prbeyond.se
Helene Wigren PR & BEYOND är en PR och kommunikationsbyrå med bred kompetens och över 20 års erfarenhet av varumärkesbyggande PR inom musikindustrin.

GES - Stanna världen en stund
GES - Anders Glenmark, Thomas ”Orup” Eriksson och Niklas Strömstedt. Foto: Magnus Ragnvid

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen24.3.2020 17:12:09 CETPressmeddelande

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen, initierar ett skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren under sitt obligationslån och arbetar intensivt för att säkerställa tillgång till rörelsekapital under det närmaste kvartalet. Som tidigare har kommunicerats bedrivs Moment Groups verksamheter inom en bransch som drabbas mycket hårt av coronaviruset och pandemin vilket fortsatt kommer att ha en stor negativ påverkan på såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Arbetet med att överblicka omfattningen pågår och åtgärder vidtas löpande för att parera den negativa påverkan på de sätt det är möjligt.