GigaSpaces tar in 20 miljoner dollar för att utnyttja styrkan i den snabbväxande molnmarknaden

GigaSpaces Technologies, som levererar renodlade plattformar för molnbaserad orkestrering och skalning av data, har tagit in över 20 miljoner dollar vid en ny finansieringsrunda. Investeringen leddes av Claridge Israel (CI), ett kompanjonskap mellan Claridge Inc. – Stephen R. Bronfman Family Office och la Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) som fokuserar på solida tillväxtföretag med tekniskt försprång. Deltog gjorde även existerande investerare såsom BRM, FTV och Intel Capital.

Medlen kommer att användas till att snabba på global kännedom om och användning av GigaSpaces molnbaserade orkestrering av appar och lösningar för skalning av data, driva på fortsatt produktutveckling och utöka säljorganisationen för områdena hybridmoln, NFV och realtidsanalys världen över.

Investeringen kommer efter att GigaSpaces uppnått sin högsta årsomsättning hittills. Hundratals telekombolag och företag inom toppskiktet i åtskilliga branscher använder sig redan idag av GigaSpaces främsta produkter, Cloudify och XAP, vid produktionen för att höja IT-effektivitet och prestanda. Bara under 2015 har företaget uppnått milstolpar som:

• Rekordhög årsomsättning
  • Tredubblad produktacceptans
  • Flera rekordstora mångmiljonsavtal med företag i toppskiktet för både Cloudify och XAP
  • Implementering av Cloudify-orkestrering hos mer än 20 telekombolag för NFV-initiativ

”CIs investering är ett bevis på att GigaSpaces lyckats utarbeta en kombination av tekniker, produkter och kundpipeline som utgör en tillväxtmotor,” säger Zeev Bikowsky, VD för GigaSpaces. ”Detta vittnar om betydelsen av att ge företag och telekombolag ett renodlat orkestreringsalternativ för hantering och automatisering mellan VMware, OpenStack och offentliga molnbaserade miljöer. Vi löser även problemet med att samla och analysera ofantliga mängder driftinformation om appar i realtid.”

”Vi är entusiastiska när det kommer till GigaSpaces och de har en profil som stämmer väl överens med vår investeringsstrategi – ett solitt företag med tekniskt försprång och tillväxtpotential inom mer än ett område,” säger Oded Tal, verkställande direktör på CI. ”GigaSpaces ligger bra till inom två områden med hög tillväxtpotential: molnbaserad analys och realtidsanalys. Vår förhoppning är att denna investering ger företaget möjlighet att utnyttja sin fulla potential och utöka verksamheten ännu mer.”

Om GigaSpaces

GigaSpaces Technologies tillhandahåller renodlade plattformar för molnbaserad orkestrering och skalning av data via sina två huvudsakliga produktlinjer, Cloudify och XAP. Hundratals organisationer inom toppskiktet världen över utnyttjar GigaSpaces teknik för att höja effektivitet och prestanda inom IT, från finans- och försäkringsfirmor, telekombolag, e-handelsföretag och transportföretag till hälso- och sjukvårdsföretag. GigaSpaces har kontor i USA, Europa och Asien-Stillahavsregionen. Läs mer på www.gigaspaces.com

GigaSpaces
Eliza Croen
eliza@gigaspaces.com
@ecroen221

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja