Gjensidige blir huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet

Gjensidige blir en av Svenska Ishockeyförbundets huvudsponsorer med start säsongen 2019/2020. Avtalet är treårigt och sträcker sig till 2021/2022, med option på förlängning.

Svenska Ishockeyförbundets Generalsekreterare Tommy Boustedt tillsammans med Aysegül Cin, Koncerndirektör, Gjensidige Sverige

- Gjensidige kompletterar våra befintliga sponsorer väl. Vi är glada över att de går in och stöttar våra landslags fortsatta jakt på framgångar och vi har även ett gemensamt intresse av att främja skadeförebyggande aktiviteter, säger Christer Plars, Kommersiell chef, Svenska Ishockeyförbundet

Gjensidige blir en av Svenska Ishockeyförbundets huvudsponsorer för samtliga sju landslag, med god exponering på byxorna samt på och runt omkring isen. Gjensidige får också möjlighet att använda landslagsprofiler och tränare i egna kampanjer samt omfattande rättigheter knutna till sociala medier och övriga marknadskanaler.

- Detta samarbete är en milstolpe för Gjensidige. Ishockeyn är oerhört starkt rotad hos svenska folket och att exponeras tillsammans med Tre Kronor, Sveriges populäraste landslag, hjälper oss att öka kännedomen om Gjensidige i Sverige och stärka vår position på marknaden, säger Lina Winqvist, Chef Marknad & CRM, Gjensidige.

Avtalet är 3-årigt, och löper till och med säsongen 2021/22, med option på förlängning.

Sponsoravtalet innefattar inte bara rättigheter knutna till landslagen, utan ger även möjlighet att göra skillnad inom barn- och ungdomsidrotten. I avtalet ingår bland annat ett unikt samarbete med Rörelsekurvan, ett initiativ från Svenska Ishockeyförbundet för att ge barn möjlighet att tidigt få chans att uppleva glädjen och självförtroendet det ger att röra på sig.

- Gjensidige vill bidra till en ökad jämlikhet inom ishockeyn och därför är det naturligt för oss att sponsorpengarna fördelas lika mellan herr- och damverksamheten. Jag ser fram emot att få bidra till en fortsatt stark hockeynation och jag är övertygad om att detta samarbete också kommer öka stoltheten och stärka kulturen inom Gjensidige, säger Aysegül Cin, Koncerndirektör, Gjensidige Sverige.

Bilder