Glad midsommar!

Brott mot dagligvaruhandeln - en nordisk jämförelse https://almedalsveckan.info/program/64987 Hur får vi ner antalet brott i livsmedelsbutiker i Sverige https://almedalsveckan.info/program/65126

Livsmedelshandlarnas kommentarer kring Regeringens budgetproposition för 20238.11.2022 12:56:45 CET | Pressmeddelande

Sverige har fått en ny politisk ledning och inriktning. Idag presenterades den nya budgeten och bland nyheterna märks ökade anslag till rättsväsendet med 5 miljarder för att möta det ökade gängvåldet och en satsning på högre polislöner, vilket är en lovvärd satsning. Men vi saknar en förståelse för handelns perspektiv kring mängdbrott och önskar en bättre styrning av Polismyndigheten, säger Pär Bygdeson, vd Livsmedelshandlarna.