Glädjebesked till musikalfansen – The Book of Mormon förlängs

2Entertain - Part of Moment Group

Med knappt två månader kvar till premiären av The Book of Mormon, öppnar China Teatern för nya chanser att se mirakelmusikalen. Idag kl 10.00 släpps ytterligare 10.000 biljetter till den eftertraktade föreställningen. De extrainsatta föreställningarna äger rum 21-29 april 2017.

Det är inte bara Broadway- och West End-besökare, som vill se The Book of Mormon. Humormusikalen visar nu att den även lockar den svenska publiken, som får sin nordiska premiär den 26 januari på China Teatern i Stockholm. Originalets ovanligt breda målgruppsspann visar sig redan nu även stämma för den svenska publiken.

– Det är jättekul att vi redan lyckats locka tiotusentals musikalentusiaster till China Teatern. Det som är extra roligt är att vi bland dessa ser vår vanliga musikalpublik men också en, för oss, helt ny generation av teaterbesökare, säger producenten Christoffer Bendixen på 2Entertain.

- Föreställningen har redan en slags kultstatus bland de som vet att det är South Parkskaparna som ligger bakom manuset. Att författarna har lyckats blanda deras kärlek till den traditionella musikalformen med moden berättarteknik och humor är en av de stora anledningarna att musikalen lyckas intressera så väl gammal som ung. Googlar man på den, så märker man snabbt att det faktiskt är världens just nu mest efterfrågade musikal, säger regissören Anders Albien.

The Book of Mormon, med Per Andersson och Linus Wahlgren i huvudrollerna, är på väg mot publikrekord på China Teatern. I och med att det släpps ytterligare biljetter kommer teaterns tidigare säsongsrekord vara hotat, om försäljningen fortsätter i samma takt.

The Book of Mormon spelas på China Teatern våren 2017, med premiär den 26 januari. Idag förlängs säsongen t.o.m den 29 april och ytterligare 10.000 biljetter släpps till försäljning. Biljetterna säljs via www.showtic.se/bookofmormon

The Book of Mormon produceras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Manus & Musik - Trey Parker, Matt Stone & Robert Lopez

KREATIVT TEAM

Regi & översättning - Anders Albien
Koreograf - Siân Playsted
Kapellmästare - Janne Radesjö
Scenograf - Anderas Bini
Kostymdesigner - Camilla Thulin
Mask & Perukdesigner - Linda Kebbon
Ljusdesigner - Palle Palmé
Ljuddesigner - Oskar Johansson
Scengrafik/video - Johan Larsson & Philip Sundbom

För mer information om föreställningen, besök: www.thebookofmormon.se

#bookofmormonsverige

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar