Glädjebesked till musikalfansen – The Book of Mormon förlängs

2Entertain - Part of Moment Group

Med knappt två månader kvar till premiären av The Book of Mormon, öppnar China Teatern för nya chanser att se mirakelmusikalen. Idag kl 10.00 släpps ytterligare 10.000 biljetter till den eftertraktade föreställningen. De extrainsatta föreställningarna äger rum 21-29 april 2017.

Det är inte bara Broadway- och West End-besökare, som vill se The Book of Mormon. Humormusikalen visar nu att den även lockar den svenska publiken, som får sin nordiska premiär den 26 januari på China Teatern i Stockholm. Originalets ovanligt breda målgruppsspann visar sig redan nu även stämma för den svenska publiken.

– Det är jättekul att vi redan lyckats locka tiotusentals musikalentusiaster till China Teatern. Det som är extra roligt är att vi bland dessa ser vår vanliga musikalpublik men också en, för oss, helt ny generation av teaterbesökare, säger producenten Christoffer Bendixen på 2Entertain.

- Föreställningen har redan en slags kultstatus bland de som vet att det är South Parkskaparna som ligger bakom manuset. Att författarna har lyckats blanda deras kärlek till den traditionella musikalformen med moden berättarteknik och humor är en av de stora anledningarna att musikalen lyckas intressera så väl gammal som ung. Googlar man på den, så märker man snabbt att det faktiskt är världens just nu mest efterfrågade musikal, säger regissören Anders Albien.

The Book of Mormon, med Per Andersson och Linus Wahlgren i huvudrollerna, är på väg mot publikrekord på China Teatern. I och med att det släpps ytterligare biljetter kommer teaterns tidigare säsongsrekord vara hotat, om försäljningen fortsätter i samma takt.

The Book of Mormon spelas på China Teatern våren 2017, med premiär den 26 januari. Idag förlängs säsongen t.o.m den 29 april och ytterligare 10.000 biljetter släpps till försäljning. Biljetterna säljs via www.showtic.se/bookofmormon

The Book of Mormon produceras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Manus & Musik - Trey Parker, Matt Stone & Robert Lopez

KREATIVT TEAM

Regi & översättning - Anders Albien
Koreograf - Siân Playsted
Kapellmästare - Janne Radesjö
Scenograf - Anderas Bini
Kostymdesigner - Camilla Thulin
Mask & Perukdesigner - Linda Kebbon
Ljusdesigner - Palle Palmé
Ljuddesigner - Oskar Johansson
Scengrafik/video - Johan Larsson & Philip Sundbom

För mer information om föreställningen, besök: www.thebookofmormon.se

#bookofmormonsverige

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.