Glädjebesked: Vallarna kovänder - öppnar för ny sommarshow

Vallarna i Falkenberg firar 25-årsjubileum - trots allt. Den anrika sommarteatern - Sveriges största - skulle egentligen ställa in för andra året i rad. Med nya 500-regeln har buskiskungarna ändrat sig.

2Entertain - Part of Moment Group

Nu står det klart att Annika Andersson, Siw Carlsson, Stefan Gerhardsson, Jojje Jönsson och Mikael Riesebeck sätter upp 25-årsshowen ”Sommarbuskis”, för att manifestera den folkliga teatertraditionen på Vallarna. Den 4 juli är det premiärdags. Femtio shower väntar.

- Eftersom det kändes så bra med Amanda Linds besked och att vi dessutom är så spelsugna, känns det otroligt skönt att få öppna upp på Vallarna. Det här är en utmaning som känns kul, även om vi måste jobba dygnet runt nu, säger Annika Andersson som även skriver manus med gänget.

Den allra första showen på Vallarna hette Hemlighuset och spelades sommaren 1996. Fyra av årets medverkande var med redan då. Det är bara Mikael Riesebeck som anslutit på senare år. Sedan 1996 har miljontals åskådare besökt Vallarna, under tre decennier.

Greatest hits
Sveriges största sommarteater tackar för de gångna 25 åren genom att producera en greatest hits-show, där flertal av de äldre karaktärerna kommer göra comeback. Fast med helt nya skämt i rockärmen. Efter 25 år tillsammans blickar Stefan Gerhardsson tillbaka på minnesvärda somrar.

- Årets show skulle lika gärna kunna heta ”Samma skrot och korn”, men det låter ju inte lika festligt. Vi ska bjuda på nya kuligheter och gapskratt, med solsken i blick, säger Stefan.

Hans ungdom som sjungande buskistrubadur är vida omvittnat och en central del av berättelsen om vad som format Stefan & Krister till en av svensk teaterhistorias komiska giganter. Men att ta steget från att lyssna på idolernas skämt - framför allt Sten-Åke Cederhök och Olle i Skratthult (Hjalmar Peterson) - till att själv bli en stjärna var inte självklart, inte ens för honom.

Duon Stefan & Krister krånglade sig fram till berömmelse genom lokala spelningar på logar och festplatser, ända fram till att TV4 hörde av sig och ville spela in deras första sommarföreställning 1996.

Årets föreställning Sommarbuskis regisseras av Pär Nymark.
Producent Janne Andersson, 2Entertain.
Pressfrågor: Magnus Stråberg, 0705-16 60 90.

Premiär 4 juli 2021. Biljettsläpp 28 maj på showtic.se

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.

Magnus Carlsson erövrar Hamburger Börs med en partyversion av succén ”Från Barbados till Gamla Stan”30.3.2021 09:01:06 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med närmare 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen. Nu laddar Magnus Carlsson för ett av sina största projekt någonsin - med anrika Hamburger Börs i Stockholm som adress med premiär den 16 september. ”Jag kommer äntligen få chansen att leverera extra allt med extra allt. En show som inbjuder till fest och ren glädje, och jag ger mig inte förrän hela Hamburger

Martin du Hane har utsetts till ny tf VD och Koncernchef för Moment Group22.3.2021 11:18:35 CET | Pressmeddelande

Styrelsen har utsett Martin du Hane till ny tf VD/Koncernchef för Moment Group. Han är sedan februari 2020 tf Group CFO i bolaget och kommer att inneha båda befattningarna tills en permanent VD/Koncernchef är på plats. Martin du Hane tar över som tf VD/Koncernchef idag den 22 mars och tidigare tf VD/Koncernchef Otto Drakenberg kommer att vara kvar i bolaget fram till den 31 maj för att bistå i specifika frågor. Styrelsen har påbörjat rekryteringsprocessen för att finna en permanent VD/Koncernchef med målsättningen att ha en person på plats under hösten.

SUPERHYLLADE  ”OH WHAT A NIGHT” BLIR ONLINE EVENT 16 APRIL 22.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group För nästan precis ett år sen spelades ”Oh What a Night” med fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis för utsålda arenor runt om i Sverige. Arenaturnén sågs av över 50.000 fans och kröntes med spelning i ett fullsatt Ericsson Globe den 6 mars. Nu gör artisterna bakom succén ett efterlängtat online event, inspelat LIVE på China Teatern. Eventet sänds exklusivt fredagen den 16 april. - Vi fick så otroligt mycket fin feedback från alla håll när vi gjorde ”Oh What a Night” för ett år sen. Kändes verkligen som vi fyllde ett tomrum, berättar Peter Johansson. - Ja, och nu har ju folk ett tomrum till att fylla, abstinensen efter musik och upplevelser, så det ska bli fantastiskt kul att få göra detta, fyller David Lindgren i. Artisterna och de nära vännerna har lagt mycket tid på rätt upplägg för eventet. Det kommer att bjudas på en härlig mix av unika unplugged-versioner av artisternas favor