Gladys kemi med världsstjärnan banade väg: Oscarsvinnarens musikalsuccé förlängs i Stockholm

Whoopi Goldbergs bästsäljare ”Sister Act” gick från film till musikal. Oscarsvinnaren planerar att se versionen i Stockholm efter nyår. Helt klart är också att ”En värsting till Syster” förlängs med vårsäsongen 2020 på China Teatern.

Whoopi Goldberg och Gladys del Pilar i New York. Foto: Pontus Höök

Gladys del Pilar, som gör Whoopis filmroll som maskerad nattklubbssångerska i ett nunnekloster, hyllar Oscars-vinnaren efter deras möte i New York.

– Det känns som att vi connectade väldigt fort. Hon är chosefri, rolig och gapskrattade åt att jag tagit med mig en julröd dalahäst i present, säger Gladys del Pilar.

China Teatern har nu förlängt sitt kontrakt för ”En värsting till syster”, med upphovspersonen Whoopi Goldberg och hennes förlag. Det nya kontraktet gäller våren 2020.

– Det är med stolthet och glädje som vi kan berätta det, säger regissören Anders Albien.

Höstens föreställningar säljer slut snabbare än någonsin. Att succén förlängs är därför ingen skräll. På China Teaterns scen ser ni även Suzanne Reuter, Karl Dyall, Birgitta Rydberg, Charlott Strandberg tillsammans med en stor ensemble och orkester.

- Två dagar efter nyår drar vi igång arbetet igen och vi är väldigt tydliga med att vi jobbar långsiktigt, säger regissören Anders Albien som gläds åt publiksiffrorna.

Tisdag 22 oktober släpps biljetterna till ”En värsting till syster” för 2020.

Producent: Nanette Hayes
Medproducent: Vicky von der Lancken
Exekutiv Producent: Bosse Andersson
Svensk översättning & regi: Anders Albien
Koreografi: Siân Playsted
Musikaliskt ansvarig: Jan Radesjö

Produceras av: 2Entertain & Vicky Nöjesproduktion

Pressfrågor: Magnus Stråberg 0705-16 60 90.

Music by: Alan Menken
Lyrics by: Glenn Slater
Book by: Cheri Steinkellner & Bill Steinkellner
Additional Book Material: Douglas Carter Beane
Based on The Touchstone Picture Motion Picture “Sister Act” written by Joseph Howard.
Production is presented by arrangement with Joseph Weinberger Ltd. on behalf of MusicTheatre International of New York.

En värsting till syster, China Teatern, Stockholm

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.