Gladys kemi med världsstjärnan banade väg: Oscarsvinnarens musikalsuccé förlängs i Stockholm

Whoopi Goldbergs bästsäljare ”Sister Act” gick från film till musikal. Oscarsvinnaren planerar att se versionen i Stockholm efter nyår. Helt klart är också att ”En värsting till Syster” förlängs med vårsäsongen 2020 på China Teatern.

Whoopi Goldberg och Gladys del Pilar i New York. Foto: Pontus Höök

Gladys del Pilar, som gör Whoopis filmroll som maskerad nattklubbssångerska i ett nunnekloster, hyllar Oscars-vinnaren efter deras möte i New York.

– Det känns som att vi connectade väldigt fort. Hon är chosefri, rolig och gapskrattade åt att jag tagit med mig en julröd dalahäst i present, säger Gladys del Pilar.

China Teatern har nu förlängt sitt kontrakt för ”En värsting till syster”, med upphovspersonen Whoopi Goldberg och hennes förlag. Det nya kontraktet gäller våren 2020.

– Det är med stolthet och glädje som vi kan berätta det, säger regissören Anders Albien.

Höstens föreställningar säljer slut snabbare än någonsin. Att succén förlängs är därför ingen skräll. På China Teaterns scen ser ni även Suzanne Reuter, Karl Dyall, Birgitta Rydberg, Charlott Strandberg tillsammans med en stor ensemble och orkester.

- Två dagar efter nyår drar vi igång arbetet igen och vi är väldigt tydliga med att vi jobbar långsiktigt, säger regissören Anders Albien som gläds åt publiksiffrorna.

Tisdag 22 oktober släpps biljetterna till ”En värsting till syster” för 2020.

Producent: Nanette Hayes
Medproducent: Vicky von der Lancken
Exekutiv Producent: Bosse Andersson
Svensk översättning & regi: Anders Albien
Koreografi: Siân Playsted
Musikaliskt ansvarig: Jan Radesjö

Produceras av: 2Entertain & Vicky Nöjesproduktion

Pressfrågor: Magnus Stråberg 0705-16 60 90.

Music by: Alan Menken
Lyrics by: Glenn Slater
Book by: Cheri Steinkellner & Bill Steinkellner
Additional Book Material: Douglas Carter Beane
Based on The Touchstone Picture Motion Picture “Sister Act” written by Joseph Howard.
Production is presented by arrangement with Joseph Weinberger Ltd. on behalf of MusicTheatre International of New York.

En värsting till syster, China Teatern, Stockholm

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

STOR SUCCÉ FÖR DANNY SAUCEDO I GÖTEBORG – NU SLÄPPS ÄNNU FLER BILJETTER!15.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Den 31 oktober hade Danny Saucedo premiär för sin nya show – ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Hyllningarna har kommit från alla håll och både publik- och kritikerkår är eniga. Det här är en show som verkligen tänjer på alla gränser för vad som är möjligt i sådana här sammanhang. Sedan succén blivit ett faktum, har det varit svårt att få biljetter. ”Till fansens stora glädje kan vi nu berätta att ytterligare biljetter till attraktiva datum släpps till försäljning. Totalt utökas kapaciteten med drygt 3000 biljetter”, säger producent Mikael Gordon-Solfors.

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!