Global presentation av urban mobilitet och förhandsinvigning av CASA SEAT

Välkommen att följa förhandsinvigningen av CASA SEAT för myndigheter och press samt presentationen av SEATs fortsatta strategi för urban mobilitet.

• Imorgon kl. 17:00 förhandsinvigs CASA SEAT för myndigheter, institutioner och press, eventet kan följas digitalt
  • SEAT presenterar för första gången globalt de senaste nyheterna inom urban mobilitet
  • CASA SEAT öppnar sina dörrar för allmänheten på fredag den 19 juni

Barcelona, 15 juni 2020, Imorgon, tisdag 16 juni, klockan 17:00, kommer myndigheter och framstående företagsledare i den spanska och katalanska ekonomin att delta i en förhandsinvigning av CASA SEAT. Som det nya urbana mobilitetsnavet i Barcelona kommer CASA SEAT vara den plats där företaget globalt för första gången presenterar sina senaste nyheter inom just urban mobilitet.

Bland talarna vid invigningen ingår Barcelonas borgmästare, Ada Colau, den fjärde vice premiärministern och minister för ekologisk omställning Teresa Ribera och Àngels Chacón, den katalanska regeringens affärs- och kunskapsminister.

SEAT President & Vice-president for Finance & IT, Carsten Isensee, SEAT Vice-president for Sales & Marketing och CUPRA CEO, Wayne Griffiths samt Lucas Casasnovas, Head of Urban Mobility håller också i presentationer under eventet.

Vi vill bjuda in dig att följa invigningen digitalt imorgon kl. 17:00, för att följa eventet på engelska använd denna plattform: Förhandsinvigning CASA SEAT

Mediebyråer kan också sända överföringen via inbäddad kod på egna kanaler: <iframe width = "560" height = "315" src = "https://www.youtube.com/embed/fQGtkdkxFjw" frameborder = "0" allow = "accelerometer; autoplay; encrypted media; gyroscope; picture-in -bild "allowfullscreen> </iframe>

Välkommen!

SEAT är det enda bilföretag som designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför sina bilar i Spanien. Det multinationella företaget, som ingår i Volkswagen-koncernen, har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona), exporterar 81% av sina bilar och är verksamt i fler än 75 länder. 2019 sålde SEAT 574.100 bilar, fler än någonsin tidigare under sin 70-åriga historia, och redovisade en vinst efter skatt på 346 miljoner euro och en rekordomsättning på över 11 miljarder euro.

Under 2019, allokerade SEAT 1.259 miljarder euro för att accelerera sitt investeringsprogram, främst för utveckling av nya eldrivna modeller. För sitt engagemang mot klimatförändringarna och för utfasningen av fossila bränslen, har SEAT i tillägg till detta avsatt 27 miljoner euro för investeringar i hållbara initiativ och arbetar också med en ambitiös miljöstrategi, ”Move to Zero”, vars mål är att till 2030 helt ha utraderat Martorell-fabrikens klimatavtryck.

SEAT har fler än 15.000 anställda och tre produktionsanläggningar – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där modellerna Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii electric, SEAT s första helt eldrivna bil, i Slovakien.

SEAT donerar 100.000 euro till projektet #YoMeCorono i kampen mot COVID-1919.6.2020 11:49:06 CESTPressmeddelande

Initiativet #YoMeCorono arbetar med att utveckla ett vaccin mot COVID-19-viruset. SEATs donation till projektet är ett av flera frivillig-initiativ från företaget under Coronakrisen. Bland annat har SEAT bidragit med tillverkning av nödrespiratorer och munskydd, tillhandahållit 150 fordon till sjukvården för transporter av medicinsk personal och utrustning, samt utfört PCR-tester på 15.000 medarbetare.