Fuze AB

GlobalConnect väljer Fuze för PR och kommunikation

Nätverksoperatören GlobalConnect väljer nystartade byrån Fuze för PR-och kommunikationsstöd kring bolagets varumärke. ”Hela vårt team har bakgrund inom PR och vi ställer höga krav. Fuze med Daniel Lagerqvist i spetsen har verkligen levererat här”, säger GlobalConnects svenska marknadschef Sebastian Stecki.

GlobalConnect är norra Europas ledande leverantör av fiberbaserad datakommunikation och datacenter och slogs förra året ihop med svenska IP-Only. Bolaget startade under våren arbetet att hitta och upphandla rätt byrå för stöd kring långsiktig PR och kommunikation och det slutgiltiga valet föll på nystartade Fuze PR.

Bolagen har arbetat tillsammans sedan april och enligt GlobalConnects svenska marknadschef Sebastian Stecki har samarbetet rivstartat.

”Vi ställde höga strategiska och operativa krav från dag ett. GlobalConnect Group inkluderar dessutom flera produktområden, för vitt skilda segment - under flera varumärken. Det är en komplex brief där både strategisk kompetens, affärssinne och PR-hantverk ställs på sin spets. Och det måste ske snabbt, den operativa delen kravställs lika högt som den strategiska. Fuze med Daniel som VD har fullständigt briljerat, hållit tempo och levererat högkvalitativt arbete som hjälpt oss säkerställa genomslag som redan fått mätbar effekt och skapat affärsnytta åt GlobalConnect, säger Sebastian Stecki.”

Fuze leds av vd och grundare Daniel Lagerqvist med lång erfarenhet av media och PR efter att tidigare varit kommunikationsdirektör för Discovery Networks Sweden med bland annat Kanal 5 och Discovery+ samt nyhetschef på flera mediehus, bland annat Expressen.

”Vi gick in med full energi i pitcharbetet för GlobalConnect och kände direkt att det klickade. GlobalConnect rör sig som företag framåt med hög hastighet och har redan idag ett kommunikationsteam av yppersta klass. Att få jobba tillsammans med det teamet och dessutom med en av framtidens riktiga ödesfrågor – digitaliseringen – är fantastiskt roligt och hedrande för Fuze” säger Daniel Lagerqvist, vd för Fuze.

Huvuduppdraget handlar om PR men GlobalConnect var tidigt tydliga med att man sökte en byrå som också erbjöd en bredare kommunikationslösning.

”Vi efterfrågade en byrå som kunde ge oss flera olika delar av kommunikationskakan, helt enkelt en one-stop-shop. Där vårt PR-samarbete med Fuze smidigt och effektivt kan spridas i fler kanaler än förtjänta, så som content och sociala medier. Det är inte alltid lätt att hitta men med Fuze och genom utvalda delar av PPP-nätverket har vi lyckats med detta, säger Sebastian Stecki.”

I teamet kring GlobalConnects PR och kommunikation ingår förutom marknadschef Sebastian Stecki (för Sverige, Finland och Carrier-verksamheten) även public affairs- och kommunikationschef Jacob Bolin samt presschef Niclas Karnhill. Från Fuze sida ingår förutom vd Daniel Lagerqvist även Angelica Larsson som projektledare och PR-konsult.

Om

Fuze är en kommunikationsbyrå med fokus på PR, medierelationer och kriskommunikation. Vi har vårt kontor i Stockholm men jobbar med kunder över hela Norden. Fuze ingår i byrånätverket People, People, People där även Spoon, Oh My, Trickle och Kit finns. Tillsammans jobbar vi med breda kommunikationslösningar där Fuze står för det kreativa tänkandet och operativa utförandet kring PR, media och krishantering.

Följ Fuze AB

Senaste pressmeddelandena från Fuze AB