Konfektyrfabriken Aroma AB

Godisföretaget Aroma rekryterar ny VD från Coca-Cola

Den 1 april tillträder Eivind Granås som ny VD på Konfektyrfabriken Aroma AB. Eivind kommer närmast från Coca-Cola där han arbetat som Associate Director National & Key Accounts.

Eivind Granås, tillträdande VD på Konfektyrfabriken Aroma AB den 1 april 2021

- Det känns fantastiskt roligt och spännande att tillsammans med organisationen få vara med och utveckla Aromas sortiment och erbjudande för att ytterligare stärka Aromas position som en av Sveriges främsta aktörer inom konfektyr, säger Eivind Granås.

Eivind Granås är 40 år och har en gedigen erfarenhet från FMCG. Sedan 2018 har Eivind arbetat som affärsområdeschef för Fast Serve, Leisure & Entertainment på Coca-Cola European Partners Sverige där han har lett det kommersiella arbetet med Coca-Colas affärer inom snabbmatsbranschen i Sverige.

Fram till 2018 hade han i Coca-Cola Sverige rollen som affärsområdeschef för servicehandeln i Sverige och bidrog till at Coca-Cola år 2018 utsågs till årets leverantör på Circle K samt vann årets produkt på Reitan Convenience Sverige. Dessförinnan har Eivind mellan 2007 till 2015 haft olika roller inom energibolaget Royal Dutch Shell både i Norden och på europeisk nivå.

Olle Björkenström, nuvarande VD på Aroma kommer från och med 1 juni 2021 att tillträda rollen som styrelseordförande för Aroma.

- Vi är glada att kunna presentera Eivind Granås som ny VD för Aroma. Med sin höga kompetens och erfarenhet av att driva och utveckla bolag har Eivind helt rätt profil för att ta Aroma vidare till nästa steg, säger Olle Björkenström.

Aroma är en av Sveriges främsta producenter av konfektyr med folkkära klassiker i sortimentet som geléhallon, geléhjärtan och gröna grodor. Aroma har producerat konfektyr i Sverige sedan 1921. Under 2019 förvärvade Aroma samtliga aktier i konkurrenten Dals Konfektyr. Koncernen omsätter omkring en kvarts miljard per år och har cirka 100 anställda.

Eivind Granås, tillträdande VD på Konfektyrfabriken Aroma AB den 1 april 2021

Konfektyrfabriken Aroma AB
Eskilstunavägen 35
644 30 Torshälla

Växel: 08-546 335 00https://www.aroma.se/

Vi har gjort godis sedan 1921. Gottfrid Eklund hette mannen som tillsammans med Max Forslund började göra kola i ett kök i Vasastan. De gjorde allt för hand och sålde till mindre butiker i Stockholm och så tog företaget fart. Med snart 95 år i branschen är företaget fortfarande svenskägt och vi har kvar vår produktion i Stockholm, vilket gör oss till ett av få konfektyrföretag som fortfarande producerar i Sverige. Det är vi riktigt stolta över!

Aromas sortiment består av klassiskt kvalitetsgodis där många sorter har varit några av Sveriges absoluta favorit bitar i decennier. För vem har inte hört talas om Gröna Grodor, Sega Råttor, Hallon-/Lakritsbåtar och Geléhallon? Aroma ligger bakom alla dessa original som älskats av hela Sverige i många generationer. Ett exempel är Gröna Grodor, som blev en succé när de lanserades 1935 och som fortfarande är en av våra absoluta storsäljare, med sin unika och oemotståndliga smak och konsistens.

Följ Konfektyrfabriken Aroma AB