Gör gott med Ballerina

På lördag kan du genom att köpa en god nyhet från Ballerina samtidigt vara med och göra gott. För nu öppnar Charity Shop, världens första butik där du som konsument själv får bestämma priset och 100% går till välgörenhet.

På lördag 24:e september öppnar Charity Shop sina portar i Globen Shopping i Stockholm. Charity Shop är ett helt nytt butikskoncept där konsumenten själv får bestämma vilket pris den vill betala för varan. Alla intäkter går oavkortat till välgörenhet, i det här fallet BRIS – Barnens Rätt i Samhället. I butiken kan du bland annat köpa Ballerinas senaste nyhet – Ballerina Strössel. Ballerina Strössel är en kaka med två spröda chokladkex med krämig vaniljfyllning som är fylld med strössel, en given gäst på varje butiksinvigning.

− Charity Shop är ett spännande projekt och vi vill vara med och ge vårt stöd genom att bidra med en älskad kaka som nu kommer i en helt ny smak, Ballerina Strössel. En god kaka som gör gott helt enkelt, säger Caroline Reuterstad Frey, Produktchef Ballerina.

I Charity Shop är det konsumenterna som väljer hur mycket de vill betala för varorna och allt går till välgörenhet. Allt i och runt butiken, från transporter till personal och varor, ställer Charity Shops partners upp med gratis. Det innebär att alla intäkter kan gå oavkortat till välgörenhet.

− Klockan 10:00 den 24:e september har vi världspremiär för ett vårt unika butikskoncept med barnen som den stora vinnaren. Det är en stor glädje för oss att Ballerina vill vara med oss på den resan, säger Andreas Hellmers, grundare av Charity Shop.

Marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken

Orkla Confectionery & Snacks Sverige är marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken så som OLW, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago och Utvalda. Med över 600 medarbetare och anläggningar på fyra orter i Sverige erbjuds produkter med hög kvalitet kombinerat med god smak samt alltid inom räckhåll.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i den norska börsnoterade Orkla-koncernen.