National Speakers Association - Talarföreningen

Gör slut med misslyckad kommunikation!

Dålig kommunikation finns det för mycket av. Det kostar pengar. Skapar irritation i onödan. Det vill 12 experter ändra på. I den nyutkomna boken: ”12 talares tankar om kommunikation” får du verktygen och dålig kommunikation blir ett minne blott.

Vad gör du om du måste kommunicera men inte vill? Har du träffat personer som är så stressade att de inte tar in vad du har att säga? Hur får du igång en dialog i ett stormöte? Går det att rädda dina tråkiga PowerPoint-bilder?

Har ni utmaningar i er interna kommunikation? Har du svårt att förstå det andra könet? Vad gör man när någon går till attack eller har väldigt upprörda känslor? Hur kan du kommunicera på topp när du träffar en kund, en kollega eller en medmänniska?

Svaren hittar du här. Du får tolv talares unika tankar om kommunikation. Talare som är experter inom sina områden.  De ger inspirerande och kunskapsfyllda föreläsningar till företag, skolor, kommuner och andra organisationer i Sverige och i världen. Några ger dig konkreta tipslistor.  Andra bjuder på tankar, teser eller träffande berättelser. Varje talare har sitt eget ämnesområde.  Sitt eget språkbruk och sitt eget kapitel.

”Vi är en kommunicerande art och behöver kommunicera för att överleva” säger redaktören Antoni Lacinai. ”Vi författare har tillsammans mer än 100 års erfarenheter av ämnet kommunikation. Vi vill bidra med våra erfarenheter för att underlätta din vardag”.

Avsändare är inte bara författarna utan också talarbranschens egen förening för professionella talare och moderatorer: NSA Sweden (National Speakers Association).

”Det är med stolthet jag som ordförande skrivit förordet till föreningens första bok” säger Anders Lundin.  ”Att belysa aspekten utifrån tolv olika perspektiv skapar en mångfald och en möjlighet att reflektera vidare. Vi drivs av att skapa så mycket nytta som möjligt.”

De 12 författarna i boken är: Anna Almberg, Antoni Lacinai, Anna Bellman, David Phillips, Inger Hansson, Johan Appel, Lena Skogholm, Johan Dahl, My Gross, Jon Forssell, Sofia Karlsson och Patrik Nordkvist.

Kontakter

För mer information, recensionsexemplar eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Antoni Lacinai: antoni@lacinai.se mobil: +46 732 511 420

Lena Skogholm: lena@talkmap.se mobil +46 707 104 300

National Speakers Association - Talarföreningen
Grönlidsvägen 5 A
146 40 Tullinge

Talarföreningen – NSA Sweden

Nu finns föreningen som vill bidra till att öka inspirationen, kompetensen och professionaliteten för yrkesverksamma i talarbranschen. Vi verkar för ökad kunskap om vår bransch och vi tror på att det talade ordet kan skapa stor nytta för individer, organisationer och samhället i stort

Följ National Speakers Association - Talarföreningen

Abonnera på våra pressmeddelanden.