Göran Hägglund till PostkodStiftelsen

Den förre socialministern och partiledaren Göran Hägglund tänker fortsätta att göra skillnad i världen när han tar plats i styrelsen för Svenska PostkodStiftelsen.

– Mitt engagemang för att göra bättre och göra gott fortsätter, även när jag slutat, säger Göran Hägglund. Nu får jag en plattform för att fortsätta med det arbetet.

Göran Hägglund, som var kristdemokratisk partiledare i elva år och socialminister i åtta, tar nu plats i styrelsen för Svenska PostkodStiftelsen. PostkodStiftelsens syfte är att främja en hållbar utveckling för människa, natur och miljö genom att stödja allmännyttiga aktörer och projekt såväl i Sverige som internationellt.

– I Göran Hägglund får vi en styrelseledamot som med både erfarenhet, kunskap och klokhet kan bidra till stiftelsens viktiga arbete, säger Cecilia Bergendahl, Managing Director för Novamedia Sverige som är operatörsbolag för Svenska PostkodLotteriet.

PostkodStiftelsen är en av lotteriets 55 förmånstagare som 2016 fick dela på närmare 1,1 miljard kronor. Stiftelsen har i år att fördela 90 miljoner kronor till projekt i Sverige och runt om i världen.

För mer information, kontakta:
Anne-Catherine Worth, kommunikationschef Novamedia Sverige AB
E-post: a-c.worth@postkodlotteriet.se

Novamedia Sverige AB är ett operatörsbolag på den reglerade spelmarknaden i Sverige. Bolaget driver lotterier och producerar underhållning på uppdrag av Svenska PostkodFöreningen samt utvecklar nya lotteri-, spel- och underhållningskoncept. Företagets vision är att bidra till en bättre värld genom att utveckla spelkoncept vars överskott går till ideell sektor.