Göteborg & Co söker ny evenemangschef

Ett av Göteborgs mest spännande jobb blir snart ledigt. Max Markusson som är evenemangschef på Göteborg & Co har bestämt sig för att gå vidare till nya uppgifter.

Volvo Ocean Race är ett av 2018 års stora evenemang i Göteborg.

- Det har gått snart sju år sedan jag började och det har varit en helt otrolig tid. Jag är väldigt tacksam för att ha fått vara med och bidra med en liten del i utvecklingen av Göteborg, säger Max Markusson.

Göteborg står inför ett intensivt evenemangsår med bland annat Volvo Ocean Race, Nordea Masters och Euro Pride samtidigt med Kulturkalaset. Max kommer vara kvar på sin tjänst fram till början av juni.

- Det är alltid tråkigt när uppskattade medarbetare väljer att sluta. Max är en otrolig tillgång och jag kan bara gratulera hans framtida uppdragsgivare. Vi kommer omgående att börja rekryteringen av hans efterträdare som evenemangschef och har goda förhoppningar om att hitta rätt person, säger Camilla Nyman VD på Göteborg & Co.

Volvo Ocean Race är ett av 2018 års stora evenemang i Göteborg.

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.