Göteborg & Co väljer ny reklambyrå

Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Nu startar ett samarbete med Valentin Experience som blir ny reklambyrå.

Foto: Per Pixel Persson/Goteborg Co

– Göteborg är en attraktiv destination. Vi vill att ännu fler ska upptäcka vad Göteborg kan erbjuda både svenska och utländska besökare. Valentin Experience har en syn på kommunikation som stämmer väldigt väl med hur vi tänker på Göteborg & Co, säger Andrea Jovell, chef för Marknad & Kommunikation.

Göteborg står inför ett intensivt år. Under 2020 är staden utsedd av EU-kommissionen till ”Europeisk huvudstad för smart turism”. Målet är att i bred samverkan göra året till en motor i utvecklingen av destinationen. Samtidigt går arbetet med planeringen inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021 in i en intensiv fas. I samband med det kommer Valentin Experience ha en viktig roll som Göteborg & Co:s nya byrå för fullservice-uppdraget inom reklam- och marknadskommunikation.

- Att få arbeta med Göteborg & Co och allt spännande i samband med stadens 400 års jubileum känns riktigt kul. Göteborg & Co har gjort ett imponerande jobb hittills med att positionera staden som en attraktiv och hållbar destination, och vi ser fram emot att fortsätta det arbetet tillsammans.”, säger Magnus Tengby, VD på Valentin Experience.

Förra året hade Göteborgsregionen mer än 5 000 000 gästnätter på hotell och vandrarhem. Besöksnäringen beräknas omsätta 33,9 miljarder kronor och generera nästan 19 000 årsarbeten i regionen.

Foto: Per Pixel Persson/Goteborg Co