Göteborg & Co:s VD går vidare till nytt uppdrag

Camilla Nyman har bestämt sig för att gå vidare inom besöksnäringen. Hon har arbetat nästan 18 år på Göteborg & Co och varit högsta ansvarig för bolaget sedan 2012.

Camilla Nyman, VD för Göteborg & Co. Bild: Marie Ullnert/Göteborg & Co

- Göteborg & Co är ett fantastiskt bolag med väldigt professionell personal och jag har fått vara med och utveckla destinationen tillsammans med flera andra parter. När jag nu blivit erbjuden att jobba vidare inom besöksnäringen i Göteborg och utveckla den inom andra områden var det var svårt att tacka nej till den möjligheten, säger Camilla Nyman.

Det nya uppdraget blir att vara ansvarig för Elite Hotels verksamheter i Göteborg med de två välkända hotellen Elite Park Avenue och Elite Plaza.

- Besöksnäringen i Göteborgsregionen är inne i en stark utveckling där Camilla haft en mycket betydande roll. Göteborg & Co står starkt och har under hennes ledning tagit flera betydelsefulla steg. Jag kan bara gratulera Elite till en lyckad rekrytering, säger Håkan Linnarsson ordförande för Göteborg & Co.

Camilla Nyman anställdes på Göteborg & Co redan 2002 och har haft flera olika roller på bolaget. De senaste sex åren som VD. Innan dess hade hon ledande roller på Radisson SAS och Sheraton och är utbildad vid Handelshögskolan i Göteborg.

- Jag brinner för den här näringen och dess frågor. Göteborg är inne i en spännande utveckling där besöksnäringen kommer spela en viktig roll som jag nu kommer att kunna bidra till ur ett annat perspektiv, säger hon.

Det är ännu inte bestämt när Camilla Nyman tillträder sin nya tjänst.

Vid frågor kontakta: Camilla Nyman, 0702–610903 eller Håkan Linnarsson, 0708–825994

Camilla Nyman, VD för Göteborg & Co. Bild: Marie Ullnert/Göteborg & Co

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism,
Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och
Göteborgs Stadsteater ingår.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

BonnierHoops avslutar sin sommarlovssuccé med basket och spoken-word final på Bokmässan27.9.2018 07:00Pressmeddelande

Efter tre år av lyckat integrationsarbete på Kista torg i Stockholm exporterades sommarlovsprojekt BonnierHoops till Göteborg. Streetbasketplanen där basket och kultur delar planhalva, arrangerades för första gången i Biskopsgården under hela sommarlovet. Nu flyttar planen in på Bokmässan 27–30 september för att uppmärksamma satsningen på ökad läsförståelse i utsatta områden.

Gothenburg selected for World Master Athletics Championships 20228.9.2018 17:34Pressmeddelande

Gothenburg will host World Master Athletics Championships in 2022, a decision that was made today during the ongoing championships in Málaga, Spain. The two other candidates were Tampere, Finland, and L’Aguila, Italy. Representatives from Swedish Athletics, Gothenburg Athletics and the city of Gothenburg received the news down in Málaga, where a conference on future championship organizers was held, during the championships.