Göteborg lanserar ny varumärkesplattform

Göteborgs nya varumärkesplattform är resultatet av ett gediget samarbete mellan många av stadens olika aktörer. Den nya plattformen skapar en tydlig och attraktiv bild av destinationen Göteborg som gynnar besöksnäring, stadens utveckling samt dem som bor här.

– Arbetet med varumärkesplattformen har involverat många av våra partners: hotell, restauranger, upplevelser i Göteborg, kommunerna i destinationen och Göteborg & Co:s styrelse, men också Visit Sweden som coachat oss igenom. Staden har ett ambitiöst mål att dubblera turismen till 2030 och med nya varumärkesplattformen bjuder vi in fler att med text, bild och filmer kommunicera fantastiska Göteborg, säger Andrea Jovell marknads- och kommunikationschef på Göteborg & Co.

Den nya varumärkesplattformen har anpassats efter besökarnas intressen för att de lättare ska upptäcka och välja Göteborg. Plattformen innehåller inte bara destinationens styrkor, vision och kärnvärden, den lyfter även Sveriges styrkor på ett nytt sätt. Allt detta syftar till att på ett enkelt och rakt sätt kommunicera Göteborgs och Sveriges höjdpunkter för att fler ska välja att besöka Göteborg.

Den nya varumärkesplattformen finns att hitta online här.