Göteborgaren Paulina Suonvieri vinner Mataam

Under sex veckor har deltagarna i Mataam tävlat om att hitta Sveriges nya matkoncept och nu är det klart att vinnaren blir Paulina Suonvieri som har tagit ett nytt grepp om den traditionella grekiska efterrätten loukoumades. Paulina vinner 50 000 kronor i startkapital för att kunna starta sitt företag ”Loukouma”.

Paulina Suonvieri, vinnare av Mataam.

– Det känns verkligen otroligt roligt att få vinna Mataam. Redan som liten drömde jag om att äga ett eget ställe och nu är det äntligen på gång! Jag har lärt mig väldigt mycket av att vara med i Mataam, och alla kunskaper och erfarenheter kommer jag ta med mig på denna resa, säger Paulina Suonvieri, vinnare av Mataam.

Programmet har under sex veckor letts av komikern Filip Dikmen tillsammans med en jury bestående av Zeina Mourtada, Nidal Kersh och Andra Farhad. Syftet har varit att hitta ett nytt matkoncept som likt kebabpizzan blandar olika matkulturer samtidigt som den är unikt svensk.

Deltagarna har tävlat i både matlagning och entreprenörskap för att vinna 50 000 kronor i startkapital till ett eget bolag. Under tävlingens gång har deltagarna tagit fram både koncept, varumärke och grafisk profil. Förhoppningen är att fler än bara Paulina kommer att kunna starta eget.

– På Halebop vill vi alltid utmana oss själva i hur vi gör kommunikation. Mat och entreprenörskap och är något som engagerar vår målgrupp och vad passar då bättre än att bjuda in målgruppen till att själva visa upp sina förmågor på området. Paulina har lyckats skapa ett koncept som vi tror har möjlighet att bli älskat av många. Det ska bli grymt kul att följa hennes fortsatta resa som entreprenör, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Alla avsnitt av Mataam går att hitta på Viafree eller på Filip Dikmens Youtube-kanal.

Paulina Suonvieri, vinnare av Mataam.