Göteborgarnas tips i fokus för sommarkampanj

Upplev ditt Göteborg ska locka fler att upptäcka destinationen i sommar. Göteborg & Co har startat kampanjen som bygger på göteborgarnas egna tips på upplevelser hemmavid. - Vi vill visa upp bredden av allt som finns i vår region, och det vet ingen bättre än dem som lever här. Samtidigt som vi uppmanar att följa myndigheternas rekommendationer och undvika trängsel, säger Andrea Jovell chef för marknad & kommunikation på Göteborg & Co.

Foto: Happy Visuals/GoteborgCo

Sommar i Göteborg brukar betyda massor av besökare från Sverige och resten av världen. Fullbelagda hotell och många människor som kommer hit för att besöka Liseberg eller något av de stora evenemangen.

I en stor undersökning som Göteborg & Co genomförde i maj så kommer majoriteten av göteborgare och boende i närområdet att tillbringa semestern hemmavid. Sedan dess har restriktionerna för inrikes resor ändrats vilket gör det möjligt för besökare från övriga landet, och från andra länder också så småningom, att besöka Göteborg.

Upplev ditt Göteborg är årets sommarkampanj för destinationen där göteborgarnas egna tips spelar en huvudroll. Med hashtaggen #upplevdittgoteborg kan alla dela med sig av sina bästa upplevelser på instagram och på goteborg.com.

- Det finns fina boenden, restauranger och kaféer som anpassat sina verksamheter till den rådande situationen. Genom att visa upp en bredd av upplevelser vill vi sprida ut besökarna på fler platser för att motverka trängsel som kan uppstå när tillgängligheten är begränsad, säger Andrea Jovell.

Läs mer om sommarkampanjen på: https://www.goteborg.com/upplevdittgoteborg/

Foto: Happy Visuals/GoteborgCo