Göteborgs Digestive Havremål – en god nyhet som ger energi

Göteborgs Digestive Havremål är en god mellanmålsnyhet som ger dig energi när du behöver det. Den kommer i två härliga smaker; Original samt Tranbär & Chiafrön – båda laddade med massor av nyttig havre.

De klassiska Digestive-kexen har länge varit en favorit hos många svenskar. Nu har Göteborgs Digestive vidareutvecklat kexen, för att ännu bättre passa som mellanmål, genom att kombinera dem med havre som är rikt på kostfiber. Smart förpackat i portionsförpackningar är de också lätta att ta med på utflykt eller att packa ner i väskan för att kunna ätas som ett gott energitillskott under dagen.

- Vi har kombinerat den goda och välkända smaken från Digestive med svensk havre, som ju är ett riktigt supersädesslag fullt med nyttigheter. Ett perfekt mellanmålskex när du behöver fylla på med energi, säger Jenny Nilsson, Marknadschef för Göteborgs Kex.

Göteborgs Digestive Havremål kommer i två goda smaker; i Originalet balanseras den välkända smaken av digestive med en mild havresmak. Den andra varianten Digestive Tranbär & Chiafrön har en läcker smak av Tranbär samt små finachiafrön som passar alla som älskar bär och fröer. Fullkornskexen bakas i Kungälv och innehåller 50 procent fullkorn

Digestive Havremål finns i butik från vecka 4 och det rekommenderade priset per förpackning är 24,90 kr.