Göteborg & Co ABGöteborg & Co AB

Göteborgs Kulturkalas bjuder in göteborgarna till idémöte

Nu kan du vara med och påverka årets Kulturkalas! Ta med dina idéer och önskemål kring vad du vill att Kulturkalaset ska innehålla och kom till idéträffen den 29 januari på Göteborgs Stadsbibliotek.

Foto: Julius Cederdahl/Göteborg & Co.

För första gången på många år bjuder Göteborgs Kulturkalas in alla som vill till idéträff på Göteborgs Stadsbibliotek. Träffen hålls den 29 januari klockan 18.00.

– Det känns särskilt kul att bjuda in till ett öppet idémöte eftersom Kulturkalaset så klart är avsett för sina besökare. Så alla göteborgare och västragötalänningar är varmt välkomna att dela med sig av sina idéer till årets festival,men också inför jubileumsåret 2021. Alla idéer är välkomna, både kring programinnehåll och festivalens utformning,säger Tasso Stafilidis, verksamhetsansvarig på Göteborg & Co för Göteborgs Kulturkalas.

Planeringen inför årets Kulturkalas, som hålls den 11-16 augusti, är i full gång, men det finns fortfarande utrymme för nya idéer från göteborgarna själva. Det kan gälla artister, musikformer, dansföreställningar, teater, litteratur och andra konstformer och kulturella uttryck, det är bara fantasin som sätter stopp.

På plats kommer också Kulturkalaset att presenteras kort. Kan du inte vara på plats den 29 januari går det också bra att lämna in skriftliga förslag efter mötet.

Foto: Julius Cederdahl/Göteborg & Co.
Foto: Daniel Castro/Göteborg & Co.