Göteborgshotell först i Sverige med nytt middagsbiokoncept

Clarion Hotel Post hämtar inspiration från USA till sin lansering av Post Dine-In Theatre, ett helt nytt middagsbiokoncept i Sverige. På premiären den 4e Maj (Star Wars-dagen) visas The Force Awakens till en 2-rätters middag i sann Star Wars-tappning.

Hotellet bryter ny is i bio- och underhållningsbranschen med Post Dine-In Theatre - ett koncept som förenar restaurang och biograf i ett. Genom att ha en bar, underhållning och en dekoration anpassad till filmvisningen skapas helt unik biografmiljö.

- För oss är det spännande och viktigt att vara först med nya koncept och att fortsätta utvecklas för att ligga i framkant, säger Martin Wiholm, Food & Beverage Manager på Clarion Hotel Post.

Elegant tolkning

Dine-In Theatre på Clarion Hotel Post skiljer sig från den amerikanska versionen.

Istället för en pizzaslice så satsar vi på kvalitet och serverar en vällagad 2-rätters middag med en nära anknytning till temat för kvällen. Utöver det kommer det finnas kiosk, bar och tematisk underhållning på plats, säger Erik Sjölin, Marketing Coordinator på Clarion Hotel Post.

I lokalen hittar vi dekoration anpassad till temat och för att ge en bra filmupplevelse i biografstuk finns storbildsprojektor, mäktigt ljud och det viktigaste av allt - popcorn!

Temainspirerad middagsbio

Nu när filmen The Force Awakens rullat färdigt på bio och årets upplaga av Sci-Fi-mässan är avklarad så är Star Wars-hypen påtaglig i Göteborg. Att första upplagan av Dine-In Theatre blir i samma tema faller sig naturligt, speciellt då 4e maj är Star Wars-dagen (May the fourth be with you).

På Post Dine-In Theatres evenemangssida hittar vi middagsmenyn som även den är inspirerad av Star Wars. Vad sägs om Lukes Långbakade Midribs som huvudrätt och Vaders Vaniljpannacotta till efterrätt, signerad Årets Konditor 2013 - Patrik Fredriksson.

Utöver middagen kommer bl.a Luke Skywalker, Chewbacca, Darth Vader och flera andra karaktärer från filmerna finnas på plats för mingel och fotografier.

Biljetterna kostar 595 (inkl bokningsavgift) och kan köpas via Post Dine-in Theatres evenemangssida eller denna billjettlänk.