GÖTEBORGSHOTELLET CLARION HOTEL POST BLEV UTSETT TILL SVERIGES BÄSTA HOTELL

Under torsdagskvällen korades Clarion Hotel Post i Göteborg, till “Sveriges Bästa Enskilda Hotell” under Grand Travel Awards på Grand Hotel i Stockholm.

- Jag blev helt rörd! Jag känner en otrolig stolthet över alla mina kollegor som levererar så hög servicenivå varje dag, tårarna bara rann när jag gick upp på scenen. Detta är så stort! säger Maria Vallin, Passion Manager på Clarion Hotel Post, som var på plats och fick ta emot priset på scen.

Grand Travel Awards arrangeras årligen av tidskriften Travel News. Juryn består av representanter från resebranschen och “Sveriges Bästa Enskilda Hotell” röstades fram av 1400 medarbetare på resebyråer runt om i landet. I kategorin tävlar svenska hotell som utmärkt sig under året, där Göteborg som destination stack ut med hela 7 av 16 nominerade hotell från staden. Clarion Hotel Post var nominerade tillsammans med många andra tongivande hotell såsom Grand Hotel Stockholm, Upper House och Pigalle. Till slut stod det dock klart att det var Clarion Hotel Post som vann titeln Sveriges Bästa Enskilda Hotell.

- Att få ta emot utmärkelsen Sveriges bästa hotell är såklart fantastiskt! Att den dessutom kommer från våra kollegor i resebranschen som vi jobbar så nära, gör utmärkelsen ännu viktigare och roligare. Detta är ett kvitto på att vi lyckas med vårt hårda arbete. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet skapa ännu fler anledningar att besöka oss under 2019, säger Sara Lake, General Manager på Clarion Hotel Post.

2018 var ett riktigt bra år för Clarion Hotel Post, som fortsatte att utveckla sina erbjudanden för både göteborgare och världsresenärer. Hotellets barområde genomgick en omfattande renovering för att fortsätta kunna vara göteborgarnas favoritställe för en After Work samtidigt som hotellets terrass fick en pizzaugn där napolitanska pizzor serverades under hela sommaren. Dessutom öppnade stadens första Rooftop Pool Club, en nyhet som uppskattades mycket av både gäster och göteborgare under den rekordvarma sommaren.

Tidigare under kvällen vann även Nordic Choice Hotels, som Clarion Hotel är en del av, priset som Sveriges Bästa Hotellkedja för nionde året i rad.

Nominerade i kategorin Bästa enskilda hotell i Sverige var följande:

• Avalon, Göteborg
  • Clarion Hotel Post, Göteborg
  • Clarion Hotel Wisby
  • Copperhill Mountain Lodge, Åre
  • Comfort Hotel Göteborg
  • Downtown Camper by Scandic, Stockholm
  • Hotel Eggers, Göteborg
  • Dorsia Hotel, Göteborg
  • Ett Hem, Stockholm
  • Lilla Hotellet i Nora
  • Lydmar, Stockholm
  • Grand Hôtel, Stockholm
  • Orbaden Spa, Vallsta
  • The Steam Hotel, Västerås
  • Upper House, Göteborg
  • Pigalle, Göteborg

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

NU INVIGS JULEN ENLIGT TRADITION I GÖTEBORG16.11.2018 11:31:26 CETPressmeddelande

Idag den 16 november invigs julen enligt tradition på Drottningtorget i Göteborg när den gigantiska julrosetten tänds till tonerna av Göteborgs Gospelkör. Likt i fjol visas Faktums nya julkalender upp, i år med temat "Barn skriver om hemlöshet". I kalendern lyfts det berättelser om hemlöshet som är skrivna av barn. Några av dessa berättelser kommer att läsas upp av barn under evenemanget. Stadens alla invånare välkomnas återigen på en julfika med glögg och pepparkakor.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38:07 CESTPressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.