GOTHENBURG SPRING OPENING - VÅREN INVIGS I GÖTEBORG

Den 26 april invigs våren i Göteborg för första gången på Drottningtorget när Posthotellet kläs i vårskrud till tonerna av gospelkören Loud'n Proud. Våren välkomnas innan Valborg i år, med Farmers Market, Terrassinvigning, körsång och gröna smakprover.

Gothenburg Spring Opening invigs med en Farmers Market där Göteborgarna kan botanisera bland lokalproducerade delikatesser som exempelvis äppelmust, choklad, marmelader och glass gjord på getmjölk. Sedan tillkännages vårens intåg med ett vårtal följt av gospelkören Loud'n Proud som sjunger så väl klassiska vårinvigningsmelodier som moderna tappningar av den välkomna värmen. Plant based food från restaurang Norda står i fokus på smakproven som utgjutes på hotellets terrassen som invigs samtidigt.

Det är första gången vi får chansen att inviga våren i Göteborg. Evenemanget är vårens motsvarighet till det folkligt populära Gothenburg Christmas Opening när den stora rosetten tänds runt juletid varje år. Fokuset kommer ligga på det gröna och hållbarhet, samtidigt som vi bjuder på något gott som passar väl in i årstiden, säger Fredrik Blomberg, VD Clarion Hotel Post.

Datum: 26 APRIL 2018

Tid: kl 17.30-19.00

Plats: Terrassen, Clarion Hotel Post

Fritt inträde för besökare

Mer information:

Facebook-event eller Evenemang på Göteborg Co

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.