Gunnar Karlsen Sverige AB

Granen tecknar driftavtal med Gunnar Karlsen Sverige AB

Gunnar Karlsen Sverige AB tar den 1 oktober 2015 över den tekniska förvaltningen av Granens fastighetsbestånd från Stockholm och söderut, totalt omfattar avtalet ca 90 000 kvm.

Granens fastighetsbestånd består främst av handelsfastigheter med starka hyresgäster som Systembolaget, Ica, Axfood, Bergendahls och Coop. I uppdraget ingår bl.a. tekniska ronderingar, förebyggande underhåll, jour och övriga serviceuppdrag.

”Granen befinner sig i en spännande och expansiv fas med starkt fokus på affärsområdet Granen Handelsfastigheter. Vi har satt en hög ambitionsnivå för service till våra hyresgäster och vi vill fortsätta utveckla beståndet till dess fulla potential. Gunnar Karlsen ABs starka serviceverksamhet går väldigt väl ihop med Granens fokus på att leverara god service och bra arbetsmiljö i fastighetsbeståndet, säger Frej Adolph, Affärsområdeschef Förvaltning på Granen Fastighetsutveckling”.

”Vi har det senaste halvåret förstärkt vårt team i Stockholm just med syfte att få vår satsning på FM/ Teknisk Service att växa och det är väldigt roligt att vi får detta förtroendet av Granen, säger Martin Vujicic, Distriktschef Stockholm FM/ Service på Gunnar Karlsen Sverige AB.”

Avtalet administreras och sköts via kundansvarig placerad på Stockholmskontoret men med lokala kontakter från både region Väst och Syd.

Ombud från Gunnar Karlsen Sverige AB blir Martin Vujicic, Distriktschef Stockholm FM/Service.

För mer information, kontakta:
Martin Vujicic, Distriktschef Stockholm FM/ Service, tfn; 070-660 99 80
Simon Jennstål, Regionchef Öst, tfn: 070-660 17 17

Gunnar Karlsen Sverige AB

020-63 10 00http://www.gk.se/se/

Gunnar Karlsen Sverige AB är en teknisk entreprenör- och servicepartner. Vi erbjuder tekniska installationer och rådgivning som bidrar till betydande energi- och miljövinster i kombination med optimal komfort för byggnadens användare. Våra lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom och flera årtiondens driftserfarenhet. GK-koncernen har ca 1850 medarbetare i Norge, Sverige och Danmark och en omsättning på 3,6 miljarder NOK.

Följ Gunnar Karlsen Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.